כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
קשיים בשיחות

דיווח: הנהת חמאס מעוניינת לעזוב את קטאר

ההנהגה המדינית של חמאס מעוניינת לעבור מהמקום הנוכחי שלה בקטאר. מחוקקים אמריקנים מפעילים לחץ על מדינת המפרץ לקיים משא ומתן להפסקת אש

דיווח: הנהת חמאס מעוניינת לעזוב את קטאר
בכירי חמאס חאלד משעל ואיסמעיל הנייה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

ההנהגה המדינית של חמאס מעוניינת לעזוב המקום הנוכחי שלה בקטאר ומחוקקים האמריקנים מפעילים לחץ על מדינת המפרץ לקיים משא ומתן להפסקת אש. כך דווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

לפי הדיווח,  אם חמאס יעזוב את קטאר, המהלך עלול לבטל את המגעים לשחרור עשרות החטופים הישראלים המוחזקים בשבי בעזה וככל הנראה להקשות על ישראל וארה"ב להעביר מסרים לארגון הטרור.

מנהיגי חמאס חיים בדוחא, בירת קטאר, מאז 2012 בהסדר שנתמך על ידי ארה"ב. גורמים ערביים אמרו כי בימים האחרונים יצר הארגון קשר עם לפחות שתי מדינות באזור לגבי אפשרות שהמנהיגים שלו יעברו לבירות שלהן. עומאן היא אחת המדינות שפנו אליה, כך אמר בכיר ערבי אחד. גורמים רשמיים בעומאן לא הגיבו לבקשת תגובה. גורמים ערביים אמרו כי חמאס מאמין שהמשא ומתן האיטי על החטופים עלול להימשך חודשים, ולסכן את קשריה ההדוקים עם קטאר והנוכחות של הבכירים בדוחא.

"השיחות נתקעו שוב, אין סימנים או סיכויים לחידושם בזמן הקרוב, וחוסר האמון גובר בין חמאס למנהלי המשא ומתן", אמר לעיתון מתווך ערבי שמכיר את המצב.

בשבועות האחרונים, מתווכים מקטאר וממצרים לחצו על נציגי חמאס לגרום לארגון הטרור לרכך את תנאיו. לעיתים, הנהגת חמאס קיבלה איומים בגירוש אם לא תסכים לעסקה לשחרור חטופים.

עוד דווח, כי בכירים ישראלים בקשר רציף במשך כמה חודשים עם מצרים, שמתקשרת ישירות עם הזרוע הצבאית של חמאס ולעיתים קרובות עם ההנהגה המדינית שלה, לקחת תפקיד גדול יותר בשיחות, בטענה שקטאר לא מפעילה מספיק לחץ על חמאס בדוחא.

חמאס קטאר מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד