כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סיכום חדשות השבת

היקף הפגיעה הישראלית באיראן נחשף; אבו מאזן מאיים על ארה"ב

בישראל ובארה"ב הכחישו מעורבות בתקיפת בסיס מיליציות בעיראק | ההנהגה הפוליטית של חמאס מעוניינת לעבור מבסיסה הנוכחי בקטר | במתקפה הישראלית נגרם נזק לסוללת טילי יירוט מדגם "S-300" המוצבת בבסיס האווירי באזור איספהאן | סיכום חדשות השבת

היקף הפגיעה הישראלית באיראן נחשף; אבו מאזן מאיים על ארה"ב
פעילות לוחמים בעזה צילום: דובר צה"ל

בעיתון הניו יורק טיימס צוטטו שני גורמים מערביים ושני גורמים איראנים שטענו כי במתקפה הישראלית נגרם נזק לסוללת טילי יירוט מדגם "S-300" המוצבת בבסיס האווירי באזור איספהאן.

נשיא טורקיה ארדואן ומנהיג חמאס הנייה נפגשו באיסטנבול - זאת ימים אחדים לאחר פגישת הנייה עם שר החוץ הטורקי.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן: "נבחן מחדש את יחסינו עם ארצות הברית". על הוטו האמריקני על צירוף הרשות לאו"ם: "ארצות הברית עברה על כלל החוקים הבין-לאומיים והפרה את כל הבטחותיה שנתנה בנוגע לפתרון שתי המדינות ולהבאת השלום לאזור".

דיווחים בלבנון: שלושה פעילי חיזבאללה חוסלו בתקיפה ישראלית בדרום המדינה. בתוך כך, חיזבאללה שיגר שני שיגורים כושלים שלא חצו את גדר הגבול.

ערוץ אל-ג'זירה הקטרי מדווח: לפחות שני הרוגים בתקיפה במחנה הפליטים נוסייראת במרכז רצועת עזה.

חל שיפור במצבה של הילדה בת ה-7 מהפזורה הבדואית שנפצעה בראשה מרסיס במתקפה האיראנית.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו יותר מ-40 שעות במבצע בנור א-שמס במנשה וחיסלו עשרה מחבלים, עצרו שמונה מבוקשים, חשפו מטענים, איתרו והחרימו אמצעי לחימה רבים. מתחילת הפעילות נפצעו שמונה לוחמי צה"ל ולוחם מג"ב באורחים קל ובינוני.

הוול סטריט ג'ורנל מדווח: ההנהגה הפוליטית של חמאס מעוניינת לעבור מבסיסה הנוכחי בקטר.

נהג אמבולנס פלסטיני נהרג בעימותים בכפר א-סאוויה, מצפון לשכם, ככל הנראה מכדור בירך.

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן אמר כי הרפובליקה האיסלאמית תגיב "באופן מיידי וברמה המקסימלית במקרה ש ישראל תחליט לצאת לעוד הרפתקה ותפעל נגד האינטרסים של איראן".

דובר צה"ל עדכן כי חטיבת הנח"ל ממשיכה לבצע פשיטות ממוקדות במרכז רצועת עזה. "צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרחב מסדרון מרכז הרצועה, משם מבצעים הלוחמים עשרות פשיטות ממוקדות על מחבלים ותשתיות טרור", נמסר.

דיווחים בעיראק הצביעו על הרוג ו-8 פצועים בתקיפה אווירית בבסיס של מיליציות פרו-איראניות במרכז עיראק. בארה"ב טענו: זה לא אנחנו. גורם ישראלי בכיר אמר ל-CNN כי ישראל אינה מעורבת בתקיפת הבסיס.

המתקפה האיראנית על ישראל קטר חמאס איראן אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד