ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בלתי ניתנים לזיהוי

תוצרת ישראל: הטיל המיוחד בו השתמשו בתקיפה באיראן

דיווחים זרים ופרסומים גלויים, מגלים כי ההפצצה סמוך למתקן הגרעיני בנתנז בוצעה בעזרת טילי "ראמפאייג'" Rampage שמסוגלים להגיע למהירות על קולית וכמעט בלתי ניתנים לזיהוי ויירוט

תוצרת ישראל: הטיל המיוחד בו השתמשו בתקיפה באיראן
שיגור טיל, ארכיון צילום: שאטרסטוק

על פי התמונות ולפי מתווה המתקפה, שהטיל בו השתמשו בתקיפה באיראן בלילה שבין חמישי לשישי, הוא טיל מדויק בשם Rampage "ראמפאייג'" תוצרת התעשיות הביטחוניות של ישראל. הטיל מגיע למהירות על-קולית, דבר שמקשה מאוד על וזיהויו ויירוטו בידי מערכות הגנה אוויריות. כך דווח בכאן 11.

הטיל נושא ראש קרבי במשקל של 150 קילוגרם חומר נפץ, מגיע לטווח של 145 ק"מ, ויכולת לתקן את מסלולו כך שיפגע במדויק בנקודה שהוזנה לו בזמן השיגור. הוא מיועד לתקיפת מטרות נייחות ולא ניידות  - בדיוק כמו שקרה במתקפה באיראן. לפי פרסומים זרים, בתקיפה באיראן לקחו חלק גם מטוסי קרב ישראלים מסוג F-35, ששיגרו טילים מדויקים ממרחק רב לעבר סוללת S-300 בבסיס האיראני באיספאהן. 

בניו יורק טיימס צוטטו גורמים איראניים שאישרו את הנזק שנגרם למערכת הגנה האחראית על זיהוי והשמדה של איומים אוויריים ליד הכור בגרעיני בנתנז, שם שוכן אחד מאתרי הגרעין של איראן. בדיווח לא ידעו לומר באיזה סוג נשק נעשה שימוש כדי לפגוע במערכת ההגנה האווירית האיראנית, אולם ידעו לומר באיראן ובמערב שנעשה שימוש בכטב"מים ובלפחות טיל אחד שנורה ממטוס קרב, ובו הייתה טכנולוגיה אשר איפשרה לחמוק ממכ"מי ההגנה האיראנים.

 

איראן המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד