כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
26 מיליארד

הערב בארה"ב: ההצבעה על חבילת הסיוע הענקית לישראל

בית הנבחרים האמריקני יצביע הערב על היקף הסיוע הגדול ביותר שקיבלה ישראל מארצות הברית, בסך של כ-26 מיליארד דולר. ההצבעה צפוייה לעבור על אף שמספר דמוקרטים הודיעו כי יצביעו נגדה

הערב בארה"ב: ההצבעה על חבילת הסיוע הענקית לישראל
הקונגרס האמריקני צילום: דוברות נשיא אוקראינה

ההצבעה על הסיוע הצבאי האמריקני לישראל תחל הערב בבית הנבחרים של ארה"ב. הסיוע עומד על תוספת של כ-26 מיליארד לישראל - ויהיה הגדול ביותר שהעבירה ארה"ב לישראל אי פעם. 

על אף שדמוקרטים מסויימים הודיעו שיתנגדו להצעה, היא צפויה לעבור ברוב קולות. ההצעה הוגשה על ידי הנשיא ביידן זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה - אך נתקעה.

לאחר האישור הצפוי הערב החבילה תועבר לאישור הסנאט – בו שולטים הדמוקרטים. מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר אמר לסנאטורים שעליהם להיות מוכנים לעבוד בסוף השבוע כדי להעביר את החבילה. 

בהצעה שתעלה להצבעה נכתב כי הכסף נועד בין השאר "לתמוך במאמץ ההגנה של ישראל מול איראן והפרוקסי שלה". 

הנשיא ביידן קרא השבוע לאשר בהקדם את חבילת הסיוע לישראל לאחר מתקפה האיראנית. "אם איראן תצליח להסלים באופן משמעותי את המתקפה על ישראל, ארה"ב עלולה להיגרר פנימה. ישראל היא השותפה הכי חזקה שלנו במזרח התיכון - לא יעלה על הדעת שהיינו עומדים מנגד אם ההגנות שלה היו נחלשות ואיראן הייתה יכולה לבצע את ההרס שתכננה בסוף השבוע הזה." 

"אפשר להפחית את הסבירות לתוצאה הזו על-ידי חידוש ההגנה האווירית של ישראל ומתן סיוע צבאי כעת, כדי שההגנה שלה תוכל להישאר מצוידת ומוכנה", כתב.

הקונגרס של ארצות הברית סיוע אמריקני ישראל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד