כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פרובוקציה בדרך

ה'מרמרה 2' שתנסה שוב לאתגר את ישראל: צה"ל נערך לפשוט על הספינה

בצה"ל החלו באימונים והכנות לפשיטה על הספינה | לוחמי שייטת 13 החלו לתרגל פשיטות על אוניות, ונערכים שם לכל תרחיש אפשרי, זכר לאירועים האלימים במשט המרמרה בשנת 2010

ה'מרמרה 2' שתנסה שוב לאתגר את ישראל: צה"ל נערך לפשוט על הספינה
שייטת 13 וצבא ארה"ב משתלטים על ספינת אויב צילום: דובר צה"ל

בישראל החלו בהיערכות ביטחונית לקראת אפשרות של השתלטות חמושה על "משט החירות" שצפוי להפליג מטורקיה לעבר רצועת עזה כבר בתחילת שבוע הבא.

את המשט יוביל איחוד של 12 ארגונים ממדינות שונות כמו טורקיה, קנדה, ארה"ב ודרום אפריקה, בשם "קואליציית משט החירות" (FFC) הכולל בתוכו מאות משתתפים ואלפי טון של סיוע הומניטרי, שמטרתו "שבירת המצור על רצועת עזה".

אתמול (שישי) התקיימה על סיפון האונייה מסיבת עיתונאים לקראת ההפלגה של הספינה, אחת משלוש שממוענות לצאת לעזה בתקופה הקרובה, עם פעילים מגרמניה, מלזיה, נורווגיה, ארגנטינה, ספרד, קנדה ודרום אפריקה.

בישראל רואים ב"משט החירות" פרובוקציה לשמה ולא רק בשל העובדה כי אף אחת מבין שלוש הספינות המיועדות להפליג לעזה אינה בנויה לעגינה או התקרבות למזח הקיים ברצועת עזה.

כאמור, במערכת הביטחון נערכת לאפשרות שתידרש לבלום את המשט, שמאיים לשבור את המצור המוטל על רצועת עזה.

במקביל, גם בצה"ל החלו באימונים והכנות לפשיטה על הספינה. לוחמי שייטת 13 החלו לתרגל פשיטות על אוניות, ונערכים שם לכל תרחיש אפשרי, זכר לאירועים האלימים במשט המרמרה בשנת 2010.

משט לעזה מרמרה שייטת 13 ישראל טורקיה מצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד