כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפרת זכויות אדם?

ארה"ב צפויה להודיע על סנקציות נגד הגדוד החרדי

שר החוץ האמריקני צפוי להודיע על סנקציות נגד הגדוד החרדי "נצח יהודה", בטענה על הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית. יאסרו להעביר לגדוד סיוע צבאי אמריקני, וימנעו מחייליו לקחת חלק באימונים עם צבא ארה"ב

ארה"ב צפויה להודיע על סנקציות נגד הגדוד החרדי
פעילות גדוד נצח יהודה צילום: דובר צה"ל

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על הטלת סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" של צה"ל כך מסרו היום (שבת) שלושה מקורות אמריקנים לאתר 'וואלה'. הסנקציות מגיעות על רקע טענות להפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית.

בכיר בממשל האמריקני אמר לוואלה כי ההחלטה של בלינקן מבוססת על תקריות שהתרחשו לפני ה-7 באוקטובר והתרחשו בגדה המערבית בלבד.

אחד המקורות ציין כי בלינקן החליט לא להטיל סנקציות על כמה יחידות נוספות בצה"ל ובמשטרת ישראל שהיו תחת חקירה כיוון שתיקנו את התנהלותן.

העיתונאי עמוס הראל דיווח ב'הארץ' בספטמבר 2022 כי משרד החוץ האמריקני החל לקיים בדיקה לגבי גדוד "נצח יהודה" בעקבות כמה תקריות בהן חיילים מהגדוד היו מעורבים בהפעלת אלימות נגד אזרחים פלסטינים.

המקורות ציינו ל'וואלה' כי הסנקציות האמריקניות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקני לגדוד "נצח יהודה", ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית, או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לדיווח ואמר: ״הדיווח על כך שארה"ב מתכוונת להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה הוא חמור ביותר ומהווה חציית קו אדום. מצפה משר הביטחון יואב גלנט שלא להיכנע לתכתיבים האמריקאים - יש לתת להם גב על מלא! 

אם במשרד הביטחון לא יהיה מי שיגבה את הגדוד כנדרש, אבקש לקלוט אותם במשטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי. שורות מגב פתוחות כדי לקבל את הגדוד החשוב הזה״.

 
ארצות הברית סנקציות אנתוני בלינקן נצח יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד