כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כך התבצעה התקיפה

הטילים הישראליים פגעו במערכת ההגנה האווירית האיראנית מבלי להתגלות

התקיפה הישראלית באיראן נועדה להראות לאיראן שישראל יכולה לשתק את מערכות ההגנה שלה, כך אומרים גורמים במערב. הטילים הישראליים פגעו בהגנה האווירית האיראנית מבלי להתגלות | פרטים חדשים שפורסמו בניו יורק טיימס

הטילים הישראליים פגעו במערכת ההגנה האווירית האיראנית מבלי להתגלות
תקיפה ישראלית, אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

התקיפה הישראלית ביום שישי לפנות בוקר באיראן פגעה במערכת הגנה האחראית על גילוי איומים אוויריים ליד הכור הגרעיני בנתנז, כך על פי שני מקורות מערביים ומקורות איראניים ל'ניו יורק טיימס'.

בכירים במערב אמרו לעיתון כי התקיפה אמורה להעביר מסר לאיראן לפיו ישראל יכולה לעקוף את מערכות ההגנה של איראן ולשתק אותן.

שני גורמים איראנים אמרו כי הנשק פגע במערכת נ"מ מסוג S-300 בבסיס צבאי במחוז איספהאן הסמוך. תמונות לוויין שנותחו על ידי ה'ניו יורק טיימס' אישרו את הדברים, גילו נזק לרדאר של מערכת S-300 בבסיס האוויר באיספהאן.

לא ברור איזה סוג נשק פגע במערכת ההגנה האווירית האיראנית. שלושה גורמים מערביים ושני גורמים איראנים אישרו ביום שישי כי לפחות טיל אחד נורה ממטוס קרב. הדיווח סותר דברים שאמרו גורמים איראנים אחרים, כי המתקפה על הבסיס הצבאי בוצעה על ידי מל"טים קטנים, שככל הנראה שוגרו מתוך שטח איראן.

על פי הדיווח, הטיל נורה ממטוס קרב הרחק מהמרחב האווירי הישראלי או האיראני וכלל טכנולוגיה שאפשרה לו לחמוק מהגנת המכ"ם של איראן. לא הטיל ולא כלי הטיס ששיגרו אותו נכנסו למרחב האווירי הירדני, כך אמרו גורמים במערב, מחווה שנועדה להרחיק את ירדן מהסכסוך לאחר שעזרה להפיל את המל"טים האיראניים בשבוע שעבר.

שני הגורמים האיראנים אמרו כי צבא איראן לא זיהה שום אובייקט שנכנס למרחב האווירי של איראן ביום שישי, כולל מל"טים, טילים וכלי טיס. סוכנות הידיעות הממלכתית של איראן, IRNA, דיווחה כי מערכת ההגנה האווירית של איראן לא הופעלה.

השימוש של ישראל במל"טים ששוגרו מתוך איראן ובטיל שלא יכלה לזהות, נועד לתת לאיראן אזהרה כיצד עשויה להיראות מתקפה ישראלית בקנה מידה גדול יותר. המתקפה באופן בו התבצעה הייתה לגרום לאיראן לחשוב פעמיים לפני שתתחיל מתקפה ישירה על ישראל בעתיד.

 

איראן המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד