כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"במקום להחליט"

הח"כ מהמחנה הממלכתי: "נתניהו עסוק בלרצות את שר הדרדל'ה"

חה"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו וטען: "במקום להחליט נתניהו עסוק בלרצות את שר הדרדל'ה". לדבריו, "נתניהו כדרכו מאז ומתמיד לא מקבל החלטות. במקום לעשות את הדבר הנכון (או פשוט לעשות), הוא מנסה לרצות את הקיצוניים"

הח"כ מהמחנה הממלכתי: "נתניהו עסוק בלרצות את שר הדרדל'ה"
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חבר הכנסת מתן כהנא מתח הערב (מוצ"ש) ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו ותקף: "במקום להחליט נתניהו עסוק בלרצות את שר הדרדל'ה".

לדבריו, "נתניהו כדרכו מאז ומתמיד לא מקבל החלטות. במקום לעשות את הדבר הנכון (או פשוט לעשות), הוא מנסה לרצות את הקיצוניים שבממשלתו ובדרך מוריד לטמיון את ההישגים הפנומנאליים של צה"ל". 

כהנא ציטט נתניהו והעביר ביקורת: ""לא תעבור משאית סיוע אחת", הבטיח נתניהו. "אנחנו כפסע מהניצחון המוחלט", הוא ליהג. מאז השבעה באפריל יש חטיבה אחת של צה"ל בעזה.  כלומר בת'כלס אנחנו בסוג של הפוגה/ עצירה/הפסקה. תקראו לזה איך שאתם רוצים.  קיבלנו משהו בתמורה? קידמנו במשהו עסקה לשחרור חטופים? 

כ-500 משאיות סיוע הומניטרי נכנסות כל יום לרצועה. ב"נמל נתניהו" פורקים סיוע על בסיס יומי וכל מי שרוצה פשוט מודיע לנו מתי הוא מצניח סיוע לעזה. קיבלנו משהו בתמורה? החטופים בבית? שיפרנו את מצבנו מבחינה בינ"ל? ".

לדבריו, "אם הוא רק היה מקשיב לגנץ ואיזנקוט, ברפיח היינו מטפלים כבר לפני יותר משלושה חודשים.  אם הוא רק היה מקשיב להם, משלחת המו"מ שלנו היתה יוצאת עם הרבה יותר מרחב קבלת החלטות הן בעניין ימי הפוגה והן בעניין סיוע הומניטרי, ואז מי יודע, אולי במקום הצהרות ריקות מתוכן, כבר היינו אחרי עסקת חטופים.  אבל נתניהו לא מחליט.  אולי זה הפחד משר הדרדל'ה שמשתק אותו. אולי זו פשוט דרכו מאז ומתמיד. 

בכל מפגש שלי עם בני וגדי אני מסתכל להם ישר בעיניים ומבקש לדעת האם באמת יש לנו השפעה על המציאות. למדתי להכיר אותם. הממשלה הזו היא המקום האחרון בו הם היו רוצים להיות. אז אנחנו עדיין שם. אבל בפעם הבאה כשהם ישאלו את דעתי, אני אגיד להם שאולי צריך לחשוב על זה שוב", כתב.

מלחמת חרבות ברזל מתן כהנא המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד