כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בכיכר החטופים

בתו של המרגל אלי כהן: חיי החטופים שווים אין קץ, יותר ממותו של סינוואר

בתו של המרגל הישראלי אלי כהן קראה לראש הממשלה נתניהו: "את אבי לא הסכימו הסורים לשחרר באף מחיר שמדינת ישראל הציעה. את השבויים של היום מציעים לשחרר במחיר שאנחנו יכולים לעמוד בו"

בתו של המרגל אלי כהן: חיי החטופים שווים אין קץ, יותר ממותו של סינוואר
כיכר החטופים בתל אביב צילום: פלאש 90

בעצרת התמיכה בכיכר החטופים, שמתקיימת הערב (מוצ"ש) בנוכחות אלפים, דיברה בין היתר סופי בן-דור, בתו של המרגל הישראלי אלי כהן ז״ל, והקריאה מכתב פתוח לראש הממשלה.

סופי בן-דור אמרה: ״ראש הממשלה, כפי שידוע לך, גופתו של אבי עדיין מוחזקת כ-60 שנה במקום לא ידוע בסוריה. ישראל לא יצרה הזדמנות נאותה להחזיר את גופתו לקבורה בארץ. היו ניסיונות להביאו ארצה. אבל אני לא יכולה לומר שהיו מאמצים עליונים להביאו לקבורה בארץ. כך הם החיים. תמיד משהו בוער יותר במדינתנו. ועכשיו כשגורל משפחות החטופים נקשר בנסיבות כה כואבות בגורל משפחתי - חיי יקיריהם לפותים באכזריות בידי אויבנו הרצחניים. אני פונה אליך, ראש הממשלה – שחרר אותם עכשיו!". 

"כעת, חיי החטופים שווים אין-קץ יותר ממותו של סינוואר. כפי שאמר תמיד פרדו המוערך, ראש המוסד לשעבר – תג המחיר על ראשם של החטופים ידוע לך. את אבי לא הסכימו הסורים לשחרר באף מחיר שמדינת ישראל הציעה. את השבויים של היום מציעים לשחרר במחיר שאנחנו יכולים לעמוד בו. שלם את המחיר – זוהי דרישתנו. את חמאס נחסל ביום אחר, בתנאים טובים יותר ובהצלחה רבה יותר. ידך על החרב המונחת על צוואר החטופים. אתה עורך את משפט שלמה העכשווי והברירה בידך", אמרה. 

ברחוב קפלן בתל אביב, שאף בו התכנסו אלפים, פנה אביו של החטוף איתי חן שגופתו מוחזקת בעזה לנתניהו: "מלא את חובתך המוסרית, הערכית והיהודית להחזיר את איתי שלנו לקבורה בישראל, כגיבור כפי שהוא ראוי לה. למשפחה שלך יש קבר בשביל יוני, גיבור ישראל, גם אנו רוצים קבר". 

בתוך כך, מטה משפחות החטופים שיגר מכתב לחברי קבינט המלחמה בבקשה לפגישה דחופה: "כבר 200 ימים שכלום לא אותו דבר. חג החירות לא ייחגג השנה בישראל. לפני ערב פסח, אנחנו מצפים להיפגש איתכם - אחרי חודשים ללא פגישה רשמית. אנו דורשים לשמוע מהו סדר העדיפויות חצי שנה לאחר תחילת המלחמה. המו"מ מתקיים? מתי תקקיים יציאת עזה שמדינת ישראל זקוקה לה בשביל להתחיל בתהליך השיקום והריפוי?".

חטופים קבינט המלחמה בנימין נתניהו מטה משפחות החטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד