כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בדרשת שבת הגדול

חבר המועצת חרג ממנהגו: "לא צריך להיות פרומער גדול"

השיעור העיוני שנמסר בדרשת שבת הגדול במשך יובל שנים על ידי חבר המועצת הגאון רבי אריה לוי בנתיבות הוסב בחלקו לחיזוק בעקבות המצב

חבר המועצת חרג ממנהגו: "לא צריך להיות פרומער גדול"
הגאון רבי אריה לוי צילום: באדיבות המצלם

חבר מועצת גדולי התורה ראש ישיבת הנגב שכר שכיר הגאון רבי אריה לוי מסר את דרשת שבת הגדול המרכזית בבית הכנסת המרכזי 'בית יצחק' בק"ק נתיבות בהשתתפות מאות בני הקהילה

בתום החלק העיוני של השיעור בענין "כזית מצה בזמן הזה" חרג ראש הישיבה ממנהגו והוסיף לעורר את הציבור בעקבות המצב השורר בארה"ק. בדבריו הביא ראש הישיבה את דברי יעקב אבינו לבניו 'למה תתראו', והרי אף אחד לא ידע מה מצבם של בני יעקב אם יש להם תבואה או שגם אצלם יש שבר, וההוראה של יעקב אבינו לבניו הייתה 'למה תתראו'. 

"יש מצבים בעם ישראל שלא צריך להיות פרומער גדול או בעל הרגש מיוחד, פשוט צריך להפעיל את השכל הישר וההגיון הבריא ולא להיות שונה ובולט".

"זה ענין של חילול השם וכעת תפקידנו להיות אנשים נורמלים בלי שום חריגות אלא להעמיק בתורה העיקר שלא לעורר שום חילול השם מבחוץ".

ראש הישיבה סיים ואמר "העיר נתיבות זכתה לניסים גדולים ולא צריך להרחיב, חובתנו עכשיו להוסיף חילים לאוריתא ופשיטא שלא לצאת לטיולים ודברים שבכל בין הזמנים מותר לעשות".

אריה לוי שכר שכיר ישיבת הנגב דרשת שבת הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד