כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ביידן בירך

בית הנבחרים האמריקני אישר חבילת סיוע של מיליארדים לישראל

בית הנבחרים האמריקני אישר ברוב גדול את חבילת הסיוע בשווי עשרות מיליארדים לישראל. ביידן: "החבילה מגיעה ברגע של דחיפות בהולה". כ"ץ: "מקווה שההצעה תעבור את הסנאט בקרוב עם תמיכה דו-מפלגתית חזקה"

בית הנבחרים האמריקני אישר חבילת סיוע של מיליארדים לישראל
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בית הנבחרים האמריקני הצביע ברוב עצום של 58-366 בעד חבילת סיוע לישראל בבך של כ-26 מיליארד דולר, זאת אחרי חצי שנה של עיכוב בחבילה אותה מנסה להעביר הנשיא ביידן. יחד עם החבילה לישראל הועברה אף חבילה לאוקראינה.

הנשיא ביידן בירך ואמר כי "החבילה מגיעה ברגע של דחיפות בהולה, כאשר ישראל עומדת בפני התקפות חסרות תקדים מאיראן, ואוקראינה תחת הפצצות מתמשכות מרוסיה. אני רוצה להודות לקואליציה הדו-מפלגתית של מחוקקים בבית הנבחרים שהצביעו כדי לשים את הביטחון הלאומי שלנו במקום הראשון". 

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע בבית הנבחרים של ארה"ב: "תודה לך יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון על מנהיגותך שהובילה את המאמצים להעביר את חבילת הסיוע לישראל בבית הנבחרים היום, ותודה למנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס שתמך בו". 

"ההצבעה על חבילת הסיוע לישראל עם תמיכה דו-מפלגתית גורפת מוכיחה את הקשרים החזקים והשותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב ומשדרת מסר חזק לאויבינו. אני מקווה שההצעה תעבור את הסנאט בקרוב עם תמיכה דו-מפלגתית חזקה". 

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר: ״ההצבעה היום בקונגרס שולחת מסר חזק וברור לאויבנו: הברית בין ישראל לארה״ב חזקה מאי-פעם". 

כזכור, הנשיא ביידן קרא השבוע לאשר בהקדם את חבילת הסיוע לישראל לאחר מתקפה האיראנית. "אם איראן תצליח להסלים באופן משמעותי את המתקפה על ישראל, ארה"ב עלולה להיגרר פנימה. ישראל היא השותפה הכי חזקה שלנו במזרח התיכון - לא יעלה על הדעת שהיינו עומדים מנגד אם ההגנות שלה היו נחלשות ואיראן הייתה יכולה לבצע את ההרס שתכננה בסוף השבוע הזה", אמר. 

בית הנבחרים סיוע אמריקני ג'ו ביידן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד