כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ביביסט גאה

ינון מגל מפתיע: נפתלי בנט הזמין אותי לפגישה ובאתי

מגל נשאל בראיון המקיף, "אם הבן שלך יאמר שהוא הולך לישיבה חרדית ולא מתגייס, זה יתסכל אותך?". כך השיב

ינון מגל מפתיע: נפתלי בנט הזמין אותי לפגישה ובאתי
ינון מגל צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

איש התקשורת הפופולרי ינון מגל העניק ראיון מיוחד בסוף השבוע למוסף 'דיוקן' של 'מקור ראשון', שם סיפק לא מעט אמירות מעניינות בשלל תחומים.

בראיון להודיה כריש חזוני, אומר מגל כי "ערוץ 14, שמייצג את הימין הליכודי יותר, הפריפריאלי, הביביסטי, המזרחי, הפחות אליטיסטי, הצליח לעשות את המהפכה. המשמעות שלה היא לקבוע סדר יום, לחדור לשיח ולהשפיע עליו. פעם לא היה לאנשים לאן לברוח. הם היו משתגעים מול הטלוויזיה, מול הרדיו, מול העיתונים. היום יש להם מפלט שבו הם יכולים לשמוע ולקבל את מה שהם חושבים, את מה שנראה להם סביר ונורמלי".

לדבריו, "אני לא ביביסט בשביל כסף ולא בשביל לייקים. אני ביביסט כי זה מה שאני מאמין בו. אני ביביסט כי בעיניי זה נכון. אני חושב שהציונות הדתית הפיינשמקרית, שהיא נגד ביבי, טועה באופן בסיסי. הם מבדלים את עצמם מהגוש, הם מתנשאים, הם לא מבינים את הסיטואציה הפוליטית. בגלל זה אני לא שם. אני פועל מאידיאולוגיה. זה הביא אותי ברוך השם למקומות טובים, שגם שכרם בצידם. אבל זו לא המטרה לכתחילה".

"ראש הממשלה רוצה לדבר איתך"

על הקשר עם ראש הממשלה נתניהו, מספר מגל: "דיברנו פעם אחרונה לפני שבוע. התקשרו אליי ואמרו: ראש הממשלה רוצה לדבר איתך. זה היה אחרי הניתוח שלו, הוא רצה להגיד שהוא בסדר. זאת לא חברות. אני כלי שדרכו הוא מעביר דברים לציבור. במקרה הזה, שהניתוח עבר בהצלחה ושהוא מרגיש טוב".

לשכת ראה"משיחת נתניהו עם ביידןצילום: לשכת ראה"מ

עד כמה הוא משפיע על ראש הממשלה, על כך אומר מגל ל'מקור ראשון': "אני שואל אותו מה עם רפיח, מתי רפיח. אני כל הזמן אומר לו – תיכנס לרפיח. אמרתי לו גם להיכנס לשם ברמדאן. שזה יקרה דווקא ברמדאן, לא בטעות, לכתחילה".

"בנט הזמין אותי לפגישה ובאתי"

מגל נשאל בראיון, מתי דיבר עם נפתלי בנט והפתיע בתשובתו לאחר שלחם נגדו והיה מהגורמים שהובילו לנפילת ממשלתו: "לפני שבועיים. הוא הזמין אותי לפגישה ובאתי. אנחנו לא בקשר שוטף, והייתה לנו תקופת נתק. הוא הפך את יאיר לפיד לראש ממשלה, את מרב מיכאלי וניצן הורוביץ לשרים, ואת מנסור עבאס לשותף בקואליציה עם אפשרות למנוע פעולות צבאיות להגנה על עם ישראל, וכעסתי עליו".

יח"צינון מגל בשערצילום: יח"צ

על השאלה אם ירצה לשוב לפוליטיקה, השיב ינון מגל: "לא יודע. בכלל לא לחוץ לי. זה נראה לי די סבל, להיות פוליטיקאי".

על החרדים אומר מגל ל'מקור ראשון' "החרדים משתנים. חמישים אחוז מהם כבר מצויים בהשתלבות כזו או אחרת, והרבה מהם יתגייסו לצבא. רק צריך לעשות את זה מאהבה, בהתקרבות. לאפשר, להכיל את הדבר".

אם הבן יחזור בתשובה, איך יגיב

המראיינת הודיה כריש חזוני שואלת את מגל "אם הבן שלך יאמר שהוא הולך לישיבה חרדית ולא מתגייס, זה יתסכל אותך?". ומגל משיב בנחרצות: "להפך, הלוואי. אני אהיה גאה בזה. בעיניי ללמוד תורה זה אידיאל גדול".

הוא המשיך ופרס את משנתו ואמר: "בנוגע לחוק הגיוס, אני עם החרדים. בסוגיות אחרות, כמו עלייה להר הבית – אני נגד החרדים. אני לא בשטנץ, לא חרדי ולא ציוני־דתי. יש לי תפיסת עולם שלי, ואני אומר את מה שאני מאמין בו. התחלתי לשמור שבת אחרי שאבא שלי נפטר. היום אני מתפלל, מניח תפילין, שומר כשרות. אני דוס. בשבת אני חובש כיפה, ביום חול לא".

על התקרבותו לדת, סיפר: "אני לומד גמרא עם חברותא חרדי ופרשת שבוע עם חברותא חב"דניק".

יונתן זינדל, פלאש 90ינון מגלצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד המשיך ואמר: "אני מאמין שיהודי בארץ ישראל צריך להחזיק תורה וגם אם־16, אבל מקובל עליי שיש מי שיחזיקו רק אחד מהם. צריך לקרב לבבות של חרדים לציונות ולישראליות, וגם להפך – מתוך אהבה. אני עושה את זה שנים. אני מדבר טובות על החרדים בטלוויזיה, ברדיו וברשתות החברתיות, אני מביא יידישקייט חרדי כדי שאנשים פחות יפחדו מהחרדים וכדי שהחרדים פחות יפחדו מהמסורתיים".

לדבריו, "הציונות עשתה דבר גדול ומשמעותי וענק, אבל היא חייבת לחזור בסופו של דבר לנתיב היהודי, אחרת אין לה המשכיות. וזה הסיפור פה, זאת האחריות שאני מרגיש, זה המסר שאני רוצה להעביר. שלא נשכח מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים".
 

ינון מגל מקור ראשון נפתלי בנט בנימין נתניהו החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד