כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אין פשרות בחוק הגיוס

האם לפחד מאיראן? פוסק הדור בתשובה מפתיעה בדרשת שבת הגדול

פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, התייחס בדרשת שבת הגדול (מוקדם) לכלל הנושאים הבוערים על הפרק, האיומים מאיראן, חוק הגיוס, והעליה להר הבית בחול המועד, ביקש לתמוך בקופת 'תמכין דאורייתא' שהוקמה לאחרונה על ידי 'וועד הפעולה' של העדה החרדית' שמחלקים סכום עצום של למעלה ממיליון שקלים לרבני ירושלים ולבני העיר. את דרשתו נשא בליל שישי בפני אלפים בהשתתפות רבנים אדמו"רים וחברי הבד"צ

האם לפחד מאיראן? פוסק הדור בתשובה מפתיעה בדרשת שבת הגדול
הגר"מ שטרנבוך בדרשת שבת הגדול צילום: דוד ארזני

אלפים נהרו בליל שישי האחרון לשמוע את דרשת שבת הגדול מוקדם של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, שנאמרה בהיכל בית המדרש הגדול של חסידות דושינסקיא בירושלים.

בדרשה השתתפו אלפים בראשות חברי בד"צ העדה החרדית והאדמו"רים מדושינסקיא ושבט הלוי, מוצי"ם ורבני הקהילות בירושלים.

בשעה היעודה גדשו אלפים את היכל בית המדרש ברחוב שמואל הנביא ואת הפארנצע'ס שהוצבו במקום, ואז פתח פוסק הדור במשא חוצב.

לאחר פלפול בסוגיית 'ביטול וביעור חמץ', עבר פוסק הדור להתייחס לכלל הנושאים הבוערים על הפרק, כמו חוק הגיוס, ההתקפה האיראנית, והעליה להר הבית המתוכננת בימי החג.  

בדבריו דיבר בחריפות כי אין מה לדבר על 'פשרות' בנושא חוק הגיוס, "בזמנינו גזרו הפושעים גזירת גיוס על הציבור החרדים לדבר ה', וצריך לידע שעפ"י דין תורה אסור להתפשר עמהם כלל, וכדי להינצל מהגזירה צריך 'מסירות נפש' לשמור על התורה הקדושה בלא שינוי, ולהודיע להם באופן ברור את האמת שאנחנו נמסור את הנפש ולא נלך לצבא שלהם, שעפ"י דין תורה אסור לנו ללכת".

"ואם אנחנו נהיה חזקים כחומה בצורה, אז הם יהיו חלשים ולא יוכלו לעשות לנו כלום,  ואף הם עצמם יודעים כן שאם אנחנו נעמוד מולם חזקים כחומה בצורה, הם לא יוכלו לעשות לנו מאומה".

"צריך לעמוד נגד השלטונות בתוקף ולומר להם: "בני הישיבות הם קודש הקדשים של כלל ישראל, ובשום אופן בעולם לא נסגור הישיבות, שאם ח"ו ייסגרו הישיבות יהיה חורבן ממש ולא יישארו יהודים בעולם ח"ו, ואנחנו חיילים ויש לנו פקודה מגדולי הדור שהם שרי הצבא, ופקודתם נשמור", וכשהם יראו שאנחנו חזקים, אז הם יהיו בשקט ויעזבו אותנו.

בהמשך התייחס לעליה להר הבית המתוכננת על ידי פעילי 'חוזרים להר' שהגישו למשטרה בקשה לאשר אירוע 'הקרבת קרבן פסח' בהר הבית עם מזבח וסכיני שחיטה ובגדי כהונה: "הם עוד נקראים 'שומרי תורה ומצוות', וצריך למחות מחאה גדולה כנגדם".

עוד התייחס הרב שטרנבוך לאיומים מאיראן, וסיפר: "נשאלתי במהלך שבוע האחרון, האם צריך לפחד מאיראן לאחר ששיגרו השבוע לארץ ישראל יותר מג' מאות כלי משחית, והשבתי שעפ"י דרך הטבע בוודאי יש מה לפחד, אבל מי שזוכר שהקב"ה נמצא איתנו, הוא אין לו מה לפחד.

עוד הוסיף: "חס וחלילה לחשוב שאין לפחד כיון שיש כאן צבא, כי באמת כל מה שאנחנו מוגנים ושמורים הוא משמירת הקב"ה, ואם ח"ו היה מסיר הקב"ה את השגחתו ושמירתו המיוחדת עלינו, אז כולנו היינו נאבדים מהעולם ברגע כמימריה רח"ל".

"אסור לנו לשכוח הצער שיש לשכינה הקדושה בשעה זו מהפושעים הלועגים על הקב"ה ואומרים 'כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה', ויש לידע שכל אותם האומרים כוחי ועוצם ידי עשה לי, הרי הם באמת מעכבים את הישועה והגאולה".

בסיום דבריו ביקש מהציבור בארץ ובחו"ל לתמוך בקרן 'תמכין דאורייתא' שע"י ועד הפעולה העדה החרדית, שמחלקים בימים אלו למעלה סכום עצום של למעלה ממיליון שקלים לרבני ירושלים ולבני העיר. "ברצוני לעורר על דאורייתא לתמוך במורי הוראה לפני יו"ט, ולדעת הגאון רבי שלמה הכהן מווילנא מי שאינו נותן לרבנים ומורי הוראה לפני החג, הרי הוא מבטל מצוות עשה מהתורה שנאמר 'ושמחת אתה והלוי'.

את דבריו סיים בדברים מפעימים כי משיח צדקנו כבר עומד אחר כתלינו מציץ מן החרכים מתי יבוא, וקורא "פתחי לי אחותי רעייתי", ובירך את כל הקהל הקדוש שיזכו לברכה והצלחה וסייעתא דשמיא.

לאחר הדרשה נכנס יחד עם חברי הבד"צ לחדרו הפרטי של האדמו"ר מדושינסקיא ושוחח עם האדמו"ר והדיינים בענייני השעה.

הרב משה שטרנבוך דרשת שבת הגדול חסידות דושינסקיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד