כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
13 חודשים בשבי

אחות החטופה לראש ממשלת עיראק: "מממן טרור שלא עושה כלום"

אחותה של אליזבט צורקוב שמוחזקת כבר 13 חודשים בשבי של גדודי חיזבאללה בעיראק, הטיחה בראש ממשלת עיראק שאינו עושה כלום לשחרורה וצעקה "תתבייש בעצמך". ראש הממשלה העיראקי הבהיר כי הרשויות פועלות לשחרורה

אחות החטופה לראש ממשלת עיראק: "מממן טרור שלא עושה כלום"
אילוסטרציה צילום: pixabay

אמה צרקוב, אחותה של אליזבט צורקוב שנחטפה לפני 13 חודשים בעיראק על ידי מיליציית טרור עיראקית הטיחה בראש ממשלת עיראק, מוחמד שיעא א-סודאני כי הוא "מממן את טרור המיליציות. "תתבייש בעצמך. אתה לא עושה כלום להציל אותה". כך אמרה צורקוב, באירוע של מכון המחקר Atlantic Council בוושינגטון, כך דיווח רועי קייס בכאן חדשות.

היא הוסיפה כי א-סודאני לא עושה דבר כדי להביא לשחרורה של אחותה אליזבט צורקוב, מכיוון שהחטופים הם מגדודי חיזבאללה. "הממשלה שלך מממנת אותם ואתה מעסיק אותם. נותן להם לעשות מה שהם רוצים. אחותי מוחזקת כבר 13 חודשים ולא אכפת לך. אתה יושב פה כאילו אתה מנהיג לגיטימי". 

ראש הממשלה העיראקי אמר באירוע ש"הוקם צוות חקירה שעוקב אחר כל ההיבטים בחטיפתה של צורקוב", והוסיף שאנשיו מתקרבים לאיתור מקומה של האחות החטופה. בשבוע שעבר, נפגש א-סודאני עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן. טרם הפגישה דווח בארה"ב כי נושא חטיפתה של הישראלית נדון בין השניים.

אליזבט צרקוב, היא אזרחית ישראלית - רוסית, מוחזקת על ידי המיליציה השיעית כתאאב חיזבאללה. מאז החטיפה ישראל הדגישה שהיא רואה בעיראק אחראית לגורלה ולשלומה.

אליזבט צרקוב עיראק חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד