כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החלטה מקוממת

נתניהו וגנץ נגד האמריקנים: "אבסורד ושפל ערכי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדיווחים כי ארה"ב תטיל עיצומים על יחידה בצה״ל ואמר: "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל". לדבריו, "הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי"

נתניהו וגנץ נגד האמריקנים: "אבסורד ושפל ערכי"
חיילי נצח יהודה במטווח אימונים צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (מוצ"ש) את ארה"ב ברקע הדיווחים כי הם מתכוונים להטיל סנקציות על יחידת נצח יהודה של צה"ל.

נתניהו הבהיר: "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל", והוסיף: "אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני". 

‏לדבריו, "בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה", אמר.

גם יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ גינה את ההחלטה ואמר: ״גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה״ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה״ל, וכך גם נעשה.

יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקאים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור.״, הבטיח גנץ

כזכור, מוקדם יותר דווח כי שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על הטלת סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" של צה"ל כך מסרו היום (שבת) שלושה מקורות אמריקנים לאתר 'וואלה'. הסנקציות מגיעות על רקע טענות להפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית.

בכיר בממשל האמריקני אמר לוואלה כי ההחלטה של בלינקן מבוססת על תקריות שהתרחשו לפני ה-7 באוקטובר והתרחשו בגדה המערבית בלבד.

אחד המקורות ציין כי בלינקן החליט לא להטיל סנקציות על כמה יחידות נוספות בצה"ל ובמשטרת ישראל שהיו תחת חקירה כיוון שתיקנו את התנהלותן.

העיתונאי עמוס הראל דיווח ב'הארץ' בספטמבר 2022 כי משרד החוץ האמריקני החל לקיים בדיקה לגבי גדוד "נצח יהודה" בעקבות כמה תקריות בהן חיילים מהגדוד היו מעורבים בהפעלת אלימות נגד אזרחים פלסטינים.

המקורות ציינו ל'וואלה' כי הסנקציות האמריקניות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקני לגדוד "נצח יהודה", ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית, או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני.

נצח יהודה ארצות הברית סנקציות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד