כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מאוכזבת ונסערת"

שלטים עם המילה "נתניה" נגנבו מעיר תאומה בבריטניה

שלטים עם המילה "נתניה" בעיר בורנמות' בבריטניה נגנבו. העיר חתמה ברית ערים תאומות עם העיר נתניה. השלטים נעלמו בימים האחרונים באופן מסתורי. המשטרה פתחה בחקירה של פשע שנאה

שלטים עם המילה "נתניה" נגנבו מעיר תאומה בבריטניה
השלט החסר צילום: @Tobias_Ellwood

שלטים שמציינים ברית ערים תאומות בין העיר נתניה לעיר בורנמות' בבריטניה הוסרו בפשע שנאה. ראש העיר היהודי של העיירה "נסערת ומאוכזבת מאוד". ארבעת השלטים שנתלו במקומות נפרדים נעלמו בימים האחרונים. 

ה'דיילי מייל' דיווח כי בשלטים הוסרו בכוונה מהשלטים הראשיים של 'ברוכים הבאים לבורנמות' בנסיבות לא מוסברות. המשטרה פתחה בחקירה של המשטרה יחד עם המועצה.

בבורנמות' יש את אחת הקהילות היהודיות הגדולות בבריטניה והייתה בעבר אתר נופש יהודי פופולרי מאוד עם מספר מלונות כשרים. עם זאת בעיר נערכו מספר צעדות מחאה פרו-פלסטיניות מאז התקפת חמאס ב-7 באוקטובר אשתקד.

ראש העיר היהודית של בורנמות' אן פילר סיפרה ל'דיילי מייל' כי היא "נסערת ומאוכזבת מאוד" מהסרת השלטים. היא אמרה: "יכול להיות שזה משהו לא מזיק לחלוטין ויכול להיות שיש הסבר מאוד פשוט. אני מקווה שהחקירה המשטרתית תמצא אותם במהרה ותחזיר אותם למקום שהם צריכים להיות".

טוביאס אלווד, חבר הפרלמנט של מזרח בורנמות' מאמין שזה היה מעשה אנטישמי. הוא כתב ברשת X: "עצוב מאוד לראות את השלטים לעיר התאומה של בורנמות' שהוסרו ממספר פוסטים של 'ברוכים הבאים לבורנמות', קשה שלא להניח שההסרה הבלתי מורשית הזו קשורה לאירועים הנוכחיים במזרח התיכון. אני מקווה שהמועצה תחליף את שלטי 'נתניה' בהקדם האפשרי. הקשר העמוק בין שתי ערי החוף שלנו חזק ולא יושפע ממה שנראה כמעשה של ונדליזם אנטישמי".

בפברואר, חבר הפרלמנט אלווד ומשפחתו נאלצו לעזוב את ביתם ליד בורנמות' לאחר שתומכים פרו-פלסטיניים התאספו מחוץ לבית כדי למחות ולהאשים אותו בהשתתפותו ברצח עם.

נתניה מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות בריטניה ברית ערים תאומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד