כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לונדון לא מחכה לנו

זעם על המשטרה הבריטית: הרחיקה חובש כיפה כי "נראה יהודי מדי"

שוטר בריטי נראה אומר ליהודי חובש כיפה בלונדון: "אתה יהודי בגלוי, זה מצעד פרו-פלסטיני. אני לא מאשים אותך בכלום, אבל אני מודאג מהתגובה לנוכחותך". ארגון קמפיין נגד אנטישמיות גינה את המקרה בחריפות

זעם על המשטרה הבריטית: הרחיקה חובש כיפה כי "נראה יהודי מדי"
השוטר מרחיק את חובש הכיפה צילום: Campaign Against Antisemitism

ארגון נגד אנטישמיות פרסם תיעוד ברשת בו נראה שוטר בריטי מורה ליו"ר הארגון לעזוב אזור בו התקיימה הפגנה אנטישמית אנטי ישראלית בלונדון. הארגון פנה ליהודים וללא יהודים וקרא להם לעמוד לצד "הסובלנות וההגינות והצדק".

בבריטניה דווח כי המשטרה איימה לעצור את חובש הכיפה, גדעון פלטר יו"ר ארגון קמפיין נגד אנטישמיות, שנחסם מלעבור את הכביש סמוך להפגנה אנטי ישראלית אנטישמית ותומכת טרור באלדוויץ' לונדון.

שוטר אחר אמר לו: "יש כאן יחידת משטרה, תלווה מהאזור הזה כדי שתוכל ללכת להתעסק בעניינים שלך, ללכת לאן שאתה רוצה בחופשיות. אם תבחר להישאר כאן, אתה גורם להפרת סדר עם כל האנשים האחרים האלה, ואתה תיעצר".

מר פלטר אמר לתקשורת: "למרות שנאמר לו שוב ושוב שלונדון בטוחה ליהודים כאשר הצעדות הללו מתקיימות, האינטראקציות שלי עם שוטרים מראים שהמשטרה מאמינה שלהיות יהודי בגלוי יפגע בצועדים האנטי-ישראלים וכי יהודים זקוקים להגנה שהמשטרה לא יכולה להבטיח".

"במקום להתייחס לאיום הזה של אלימות אנטישמית, נראה שהמדיניות של המשטרה היא שיהודים תושבי לונדון שומרי חוק לא צריכים להיות באזורים של לונדון שבהם מתקיימות הצעדות הללו. במילים אחרות, הם אזורים אסורים ליהודים".

עשרות אלפי מפגינים פרו-פלסטינים מתאספים בחודשים האחרונים בלונדון וקוראים להפסקת אש ובדרישה להפסיק את כל מכירת הנשק לישראל. חלק מהמפגינים קוראים קריאות אנטישמיות ולהשמדת ישראל.

דובר משטרת המטרופולין אמר: "אנו מודעים לסרטון הזה ומכירים לחלוטין בדאגה שהוא גרם, נבדוק את הנסיבות. תמיד אמרנו שאנחנו מכירים בסכסוך בין ישראל לחמאס שממשיך להוות נושא לדאגה עבור רבים מתושבי לונדון, וזה כולל את ההפגנות והצעדות הקבועות במרכז לונדון".

"לכל אחד יש את הזכות לנסוע ברחבי הבירה בבטחה. ניפגש עם כל מי שרוצה לארגן צעדה או מחאה לקראת ה-27 באפריל" אז תתקיים הפגנה פרו פלסטינית נוספת.

לונדון אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד