כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מכחיש שואה

ניאו-נאצי שקרא לבנו 'אדולף' וניסה להתגייר ישוחרר מהכלא

ניאו-נאצי שקרא לבנו 'אדולף' ישוחרר מוקדם מהמתוכנן מהכלא - למרות שוועדת השחרורים בבריטניה לא שוכנעה שהוא שינה את דרכיו. במקור הוא היה אמור להשתחרר בחודש יולי הקרוב

ניאו-נאצי שקרא לבנו 'אדולף' וניסה להתגייר ישוחרר מהכלא
הנאצי שהסתנן צילום: משטרת בריטניה

מכחיש שואה ניאו-נאצי שנתן לבנו את השם 'אדולף' ישוחרר מהכלא בבריטניה לאחר שוועדת השחרורים תאשר את שחרורו - למרות שהם הודו שהם לא מרוצים מהתנהגות האסיר.

אדם תומאס , בן 27, ושותפתו לפשע קלאודיה פטאטס, בת 44 - שהצטלמו בגלימות 'קו קלוקס קלן' נאציים עם ילדם הקטן, נמצאו אשמים ב-2018 בהיותם חברים בארגון ימין קיצוני National Action, שהוצא מחוץ לחוק בבריטניה ב-2016.

תומאס, נידון ב-2018 למאסר של שש וחצי שנים בבית המשפט בברמינגהם, קלאודיה פאטאס, קיבלה עונש של חמש שנות מאסר.

ה'דיילי מייל' דיווח כי אדם מכחיש השואה מבאנברי, אוקספורדשייר, אמור להשתחרר מוקדם מהצפוי. ועדת השחרורים הורתה לשחררו לאחר שימוע ב-27 במרץ, למרות שהבהירה כי הם לא יכולים להיות משוכנעים שחל בו שינוי. שותפתו לפשע שוחררה גם היא מוקדם מהצפוי. במקור הוא היה אמור להשתחרר בחודש יולי הקרוב.

בחיפוש בביתו בשנת 2018 נמצאו מזכרות נאציות, תלבושת של קו קלוקס קלן וארסנל של כלי נשק קטלניים כולל קשתות, מצ'טות וגרזנים.

הידיעה הדהימה את חברי הקהילה היהודית - שכינו את השחרור של השניים 'מטומטם'.

דובר ארגון הביטחון היהודי CST מסר: "המקרה הזה מדגיש את האתגר החמור שמציב שחרור קיצונים מהכלא כאשר אין ערובה שהם שינו את דעותיהם המסוכנות. חיוני ביותר שהרשויות יעקבו מקרוב אחר תומאס, ועל כל קיצוני שיורשע בעבירות טרור לאחר שחרורו".

דובר מטעם ארגון "קמפיין נגד אנטישמיות" הוסיף: "ההחלטה הזו מעוררת אימה. אם ועדת השחרורים קבעה שהיא לא יכולה להיות 'מרוצה' מדוע הוא זכאי לשחרור מוקדם? יתרה מכך, אם תומאס, אפילו לאחר שריצה כמעט את כל עונשו, עדיין לא השתקם באופן מלא, מה זה אומר על העונש המקורי?".

דובר ועדת השחרורים אמר ל'דיילי מייל' בתגובה לביקורת: "אנו יכולים לאשר שפאנל של ועדת השחרורים אישרה את שחרורו של אדם תומאס לאחר שימוע. החלטות ועדת השחרורים מתמקדות אך ורק באיזה סיכון אסיר יכול להיות לציבור אם ישוחרר והאם סיכון זה ניתן לטיפול בקהילה.

הנאצי ביקר בישראל וניסה להתגייר. כזכור כפי שדיווחנו ב-2018 הנאצי שהה במשך מספר חודשים ב'מכון מאיר' בירושלים, שם למד יהדות לצורך גיור.

דובר ישיבת "מכון מאיר" הגיב ב-2018 לעיתון היהודי 'ג'ואיש כרוניקל' על הדיווח ואמר: "אנחנו יכולים לאשר כי הוא ניסה ללמוד במחלקת הגיור של מכון מאיר, אבל הרגשנו אחרי כמה זמן שהוא ממש משוגע. זה לא ניכר מיד, הוא היה בעל ידע רב בתורה, מתון, ואפילו נעים".

"יש לו זיכרון פנטסטי והייתה לו גם התלהבות ללמוד תורה. יש לו גם צד אפל מאוד ומשיכה לקיצוניות, ברגע שהצד הזה יצא, ידענו שהוא לא ראוי ללימודי גיור", הוסיף.

בריטניה אנטישמיות נאצי היטלר מכון מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד