כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אחרי השחרור

הפרופסור במתקפה חריפה: "אקדמיה ירודה ושקרים בוטים"

"בושה לרקטור על מתן "פרופסור" ל"מחקרים" ברמה ירודה. בושה לאקדמיה. פרופסורה על מחקר ירוד ושקרים? בושה לאוניברסיטה העברית". כך פרופ' דרור מבורך

הפרופסור במתקפה חריפה: "אקדמיה ירודה ושקרים בוטים"
פרופ' דרור מבורך צילום: מתוך שידורי כאן 11

פרופסור דרור מבורך, מנהל המערך האמונולוגי־ראומטולוגי בבית החולים 'הדסה' ומרצה באוניברסיטה העברית, יוצא נגד האוניברסיטה שהביעה תמיכה בפרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן וגינתה את מעצרה.

מבורך כתב בחשבון ה-X שלו: "אני הרבה שנים פרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית. עבור מה? עבור תגליות חשובות שגם הצילו חיים רבים. כישראלים יש לנו מה לשפר. חובתנו לדאוג מצב התזונה בעזה ורפואה סבירה לאסירים. יש בעייה עם כיבוש של עם אחר ויש עוולות שקורת כל הזמן ועלינו להיות רגישים".

"אבל פרופ' קרבוקריאן צריכה להיות מושעית לאלתר מהאוניברסיטה העברית על אקדמיה ירודה ושקרים בוטים". תוקף מבורך. לדבריו, "בושה לרקטור על מתן ״פרופסור״ ל ״מחקרים״ ברמה ירודה. בושה לאקדמיה. כפוליטיקאית מותר לה להביע דעות חריגות, אנחנו ״זוכים״ בכך כל הזמן מפוליטיקאים. אבל פרופסורה על מחקר ירוד ושקרים? בושה לאוניברסיטה העברית".

Mendy Hechtman/Flash90האוניברסיטה העבריתצילום: Mendy Hechtman/Flash90

כזכור, בית משפט השלום בירושלים הורה לשחרר את פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, שהאשימה את ישראל ברצח עם בעזה והכחישה את זוועות חמאס בטבח 7 באוקטובר.

השופט דב פולוק אמר בדיון: "לאחר עיון בחומר, עולה שיש כמה ביטויים בפודקאסט שבו השתתפה, שיתכן שעוברים את התחום של חופש הביטוי להסתה". 

לצד זאת אמר: "יחד עם זאת, השאלה בפני בית המשפט היא אם יש צורך בהמשך מעצרה של המשיבה בעילה של מסוכנות. בעקבות מעצרה של שלהוב-קיבורקיאן נערך חיפוש בביתה ולא נמצאה ראיה של ממש לחיזוק המסוכנות או עדות לעבירות נוספות. בנסיבות אלו, לא שוכנעתי שיש צורך בהמשך מעצרה".

Hadas Parush/Flash90נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהןצילום: Hadas Parush/Flash90

בבקשת המשטרה להאריך את המעצר נכתב כי הפרופ' "לא נעצרה בשל הזדהותה עם המצוקה בעזה, אלא בשל אמירותיה כמרואיינת שעשתה כל שניתן כדי לייצר עוד סיבות לטרור במוחם של מוסתים ושטופי מוח", כך לפי דיווח "ישראל היום". 

גורם במשטרה התבטא בחריפות נגדה ואמר ל'כאן 11' כי המרצה "מסוכנת ומסכנת כל ישראלי, כל חייל וחיילת. כל חטופה וחטוף. היא מכשירה ומעודדת למעשה כל פגיעה בהם או פגיעה בחפים מפשע ונשים וילדים". 

השופט דוב פולוק נזף במשטרה על מעצרה של הפרופסור ואמר: "את העמדות שלה היא זכאית להחזיק. אנילא מבין למה עצרו אותה, מה קרה עכשיו?! עשו חיפושים בבית שלה לא מצאו דברים שמראים שהיא מסיתה".

נדירה שלהוב-קיבורקיאן וליד דקה האוניברסיטה העברית דרור מבורך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד