כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לפני ואחרי

התיעוד חושף: מערכת ההגנה האיראנית ספגה נזק כבד ב"תקיפה הישראלית"

תיעוד שפרסם ערוץ אופוזיציוני איראני מגלה כי מערכת ההגנה האווירית שמוצבת בבסיס חיל האוויר האיראני באיספהאן, וככל הנראה משמשת חלק מההגנה על מתקן הגרעין בנתנז, נפגעה בתקיפה המיוחסת לישראל | כך זה נראה לפני ואחרי

התיעוד חושף: מערכת ההגנה האיראנית ספגה נזק כבד ב"תקיפה הישראלית"
תוצאות התקיפה הישראלית על המתחם איראני צילום: איראן אינטרנשיונל

ערוץ האופוזיציה האיראני ״איראן אינטרנשיונל״ המשדר מלונדון, פרסם תיעודים המוכיחים כי מערכת ההגנה האווירית S-300 שמוצבת בבסיס חיל האוויר האיראני באיספהאן, נפגעה בתקיפה המיוחסת לישראל ביום שישי האחרון לפנות בוקר. הערוץ, יצויין, היה יעד לתקיפת עובדיו מצד איראן מספר פעמים.

התיעוד שפורסם מציג את אזור התקיפה בבסיס חיל האוויר "שיקארי" שליד אספהאן - לפני ואחרי. לפי הדיווחים, מדובר בבמכ"ם הגנה אווירית אשר משמש חלק מההגנה על מתקן הגרעין בנתנז.

בתוך כך, שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו, אמר בראיון לתקשורת בארצו, כי צרפת עשתה הכל כדי למנוע את הסלמה של המתיחות.

הוא כינה את איראן "אתגר ביטחוני" לא רק עבור ישראל והאזור, אלא גם עבור אירופה ואמר: "אזרחים צרפתים עדיין מוחזקים כבני ערובה באיראן. "איראן גם מרחיבה את תוכנית הגרעין שלה ומסייעת לרוסיה במלחמה באוקראינה".

בהתייחסו להשתתפות הצבא הצרפתי ביירוט התקפות הטילים והמל"טים על ישראל, אמר: "איראן עשתה צעד קדימה על ידי תקיפת ישראל באופן ישיר. למרות שהמתקפה הזו נוטרלה הודות לצבא הצרפתי, אנחנו לא במלחמה עם איראן וברור שהכוחות שלנו היו מעורבים בהרגעת המתיחות".

 

 

המתקפה האיראנית על ישראל איראן צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד