כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"רמז עבה"

"איכות הפעולה באיראן הייתה גבוהה, האנשים משתאים"

בני סבטי, חוקר איראן על משמעות התגובה שמיוחסת לישראל באיראן: "רמז עבה על מה ניתן לעשות בצעד הבא, המסר עבר"

"איכות הפעולה באיראן הייתה גבוהה, האנשים משתאים"
מטוס קרב אדיר F35 צילום: דובר צה"ל

על רקע התגובה שמיוחסת לישראל למתקפה האיראנית בשבוע שעבר, עולה השאלה האם המערכה הגלויה בין המדינות הסתיימה, לפחות לתקופה הקרובה. בני סבטי, חוקר איראן במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, התייחס לדברים.

"הם מזלזלים, מכונת התעמולה האיראנית היא המכונה הכי משומנת אולי בעולם", הבהיר בשיחה עם ענת אודי סגל וענד דוידוב ברדיו 103. "היא עובדת שעות נוספות. עכשיו יש כותרת בעיתון איראני שאומרת שמכונת התעמולה לא פחות חשובה מטיל. הם יודעים מה קרה שם, אף אחד לא אומר בדיוק מה".

עוד אמר לגבי הדיווחים בארה"ב על הפעולה: "תראו כמה הדלפות אמריקניות יש. אני לא זוכר מקרה כזה שדרך החשיפות, האמריקנים מבקשים לייצר הרתעה הדדית. זה משהו שלא ראיתי אף פעם".

מה האיראנים אומרים?

"הם יותר מגמדים את זה".

בהמשך הוסיף לגבי הסיוע שמקבלים האיראנים מרוסיה, בין היתר, מערכת ההגנה S-300: "זאת מערכת שלקח לה הרבה מאוד זמן להגיע מרוסיה ובהרבה מיליארדים איראנים, ועכשיו הרבה מאוד איראנים מזלזלים בדבר הזה. הם אומרים 'אם מערכת ההגנה לא הגינה עלינו, אז מה הולך להיות הצעד הבא?' איכות הפעולה הייתה כל כך גבוהה כך שאנשים משתאים, וגם זה נמצא בשיח, פשוט בשיח מקביל".

מה היה שם?

"כמה כלים, בין אם זה טילים או בין אם זה רחפנים מסוג מסוים או כמטב"מים פגעו במכ"מ של מערכת S-300, שבכלל אחראית על הגנה ולא על התקפה. כשהדבר הזה נפגע, זה כמו שחלילה יורידו לנו את כל מערכת הצפייה כלפי החומות בעזה. אתה פשוט מעוור את הצד השני וזה רמז עבה על מה ניתן לעשות בצעד הבא. אני מקווה שהאיראנים ייקחו את זה ויירגעו קצת. המסר עבר".

"הרבה פעמים הם מגיעים למצב של היבריס ולא עושים הערכות אובייקטיביות", אמר סבטי בסיום דבריו לגבי איראן. "בסך הכול איראן רוצה שרידות, הדבר הכי חשוב למנהיג האיראני זה לשרוד את הדבר הזה ולהשאיר אחריו שם טוב".

בני סבטי איראן המתקפה האיראנית על ישראל תקיפה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד