כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
היועמ"שית החליטה

החקירה נגד חבר הכנסת אלמוג כהן - נסגרה

פרקליטות מחוז דרום הודיעה לח"כ אלמוג כהן כי תיק החקירה נגדו יסגר. כהן נחקר בחשד לביצוע עבירת חבלה בנסיבות מחמירות באירוע שהתרחש לפני 11 שנה

החקירה נגד חבר הכנסת אלמוג כהן - נסגרה
אלמוג כהן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פרקליטות מחוז דרום הודיעה לח"כ אלמוג כהן כי היועצת המשפטית לממשלה אימצה את המלצת פרקליט המדינה וכלל הגורמים הרלוונטיים, והחליטה לסגור את תיק החקירה נגדו.

כהן נחקר בינואר האחרון בחשד למעורבותו באירוע שהתרחש בשנת 2013 במהלך הפגנה ביישוב חורה, עת שירת כשוטר. חקירתו באה בעקבות מידע עדכני שהתקבל.

לאחר בחינת מכלול הראיות נמצא כי חומר הראיות אינו מבסס כל תשתית להעמדתו לדין. כזכור, כהן נחקר לפני כשלושה חדשים באזהרה בלהב 433 במשטרה במשך שלוש שעות.

החשד נגד כהן הוא חבלה בנסיבות מחמירות בתקרית שאירעה בשנת 2013 בזמן שהיה שוטר יס"מ. כהן אמר בחקירתו: "הייתי שוטר יס"מ. קיבלתי הוראות מהמפקדים שלי לפזר הפגנה. פיזרתי את ההפגנה על פי ההוראות שקיבלתי. לא השתמשתי בכוח מופרז".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מסר: ״שמעתי הבוקר על החלטת היועצת המשפטית לממשלה לסגור את התיק נגד חבר סיעתי, ח״כ אלמוג כהן, התיק הזה לא היה צריך לבוא לעולם וטוב שהוא נסגר. לצערי, מדובר בשיטה מוכרת וידועה של גורמים במשרד המשפטים - להחזיק תיקים כביכול פליליים נגד אנשי ׳עוצמה יהודית׳ כדי להחזיק אותם בגרון. הגיע הזמן שבמשרד המשפטים יפסיקו עם השיטה הזאת, זו לא דרכה של דמוקרטיה״.

היועמ"שית אלמוג כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד