כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעקבות חולשה

לאחר דרשת שבת הגדול: הראשון לציון עלה לבקר את הגר"מ מאזוז

לאחר שבעקבות חולשה נעדר ממסירת השיעור השבועי, הראשון לציון הגרש"מ עמאר עלה לביתו של ראש הישיבה הגר"מ מאזוז לאחל לו רפואה שלימה ולברכו בברכת השנים לרגל יום הולדתו. וגם ערך 'מי שברך' מיוחד בהבדלה • צפו בתיעוד המרגש | 'בחדרי חרדים' עם תיעוד

לאחר דרשת שבת הגדול: הראשון לציון עלה לבקר את הגר"מ מאזוז
הגרש"מ עמאר אצל הגר"מ מאזוז צילום: בית הרב

כמידי שנה, מוסר ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז את דרשת שבת הגדול לקראת חג הפסח, בצאת השבת במסגרת השיעור השבועי. כאשר השיעור מצוין באופן בולט בהשתתפותו של הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, שמגיע ומוסר בנוסף שיעור בדיני חג הפסח לאחר השיעור המרכזי שנמסר מראש הישיבה הגר"מ מאזוז.

השנה בעקבות חולשה, נאלץ ראש הישיבה להיעדר ממסירת השיעור הקבוע. מי שהחליפו, היה תלמידו הגאון רבי אליהו מאדאר, רב קהילת "דרכי אמונה", ראש בית ההוראה "מים טהורים", ומחבר הספר הנודע "הוראה ברורה" על הלכות טהרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הראשון לציון שהזדרז לצאת מיד עם צאת השבת מירושלים לבני ברק. אפילו לא הספיק לעבור בביתו בכדי לערוך הבדלה. מיד בהגיעו לבני ברק נכנס הגרש"מ עמאר לבית מדרשו של ראש הישיבה שם מסר כמידי שנה את השיעור הנוסף, אשר כלל דברי הלכה ואגדה לקראת חג הפסח, וכן דברי חיזוק בעקבות המצב הקשה השורר בארץ הקודש.

בפתח דבריו בירך הראשון לציון את ראש הישיבה, ואמר: "ברשות מורנו ורבנו מרן ראש הישיבה, אע"פ שאינו כאן, כבודו כאן. ה' ירפאהו ויחזקהו לאורך ימים ושנות חיים, בריא אולם, לעד לעולם". כמו כן בסיום השיעור ערך 'מי שבירך': "יהי רצון, שהקב"ה ישמור לנו, ויקיים לנו את חכמי ישראל, ובראשם מרן ראש הישיבה, בריא אולם לעד לעולם. והוא יעמוד בראשנו, לקבל פני משיח. בשובה ונחת, במהרה בימינו, ונאמר אמן".

מיד עם סיומו של השיעור עלה הגרש"מ עמאר לביתו של הגר"מ מאזוז לבקרו, לדרוש בשלומו ולברכו. במהלך ביקורו אצל ראש הישיבה, שוחחו במספר דיונים הלכתיים בקצרה, ודיברו מעט בענייני השעה. בנוסף ערך הראשון לציון הבדלה, זאת לאחר שכאמור לא הספיק לערוך בביתו. בהבדלה ערך הגרש"מ עמאר 'מי שברך' מיוחד לרפואתו של ראש הישיבה, ובירכו לאריכות ימים ושנים. וכן ערך 'מי שברך' לחיילים, לפצועים ולשבויים.

לאחמ"כ פנה הראשון לציון ובירך את הגר"מ מאזוז בברכת השנים לרגל יום הולדתו, שחל היום. ראש הישיבה השיב לו אף הוא בברכות רבות, ואף העניק לו את ספרו החדש - חומש "בית נאמן" חלק חמישי, על ספר "ויקרא", בהקדשה חמה ולבבית.

הרב מאיר מאזוז הרב שלמה משה עמאר דרשת שבת הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד