כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גישור גירושין בקרב הציבור הדתי: פתרון הולם לאתגר גדול

גירושין הם אירוע טראומטי המציב אתגרים רבים בפני זוגות וילדים. בקהילה הדתית, התופעה של גירושין נחשבת טאבו והיא מלווה בסטיגמה חברתית וברגשות של בושה וכישלון. עם זאת, המציאות מוכיחה שגירושין קורים גם בקרב משפחות דתיות שומרות מצוות

גישור גירושין בקרב הציבור הדתי: פתרון הולם לאתגר גדול
גישור גירושין צילום: PEXELS

גירושין הם אירוע טראומטי המציב אתגרים רבים בפני זוגות וילדים.

בקהילה הדתית, התופעה של גירושין נחשבת טאבו והיא מלווה בסטיגמה חברתית וברגשות של בושה וכישלון.

עם זאת, המציאות מוכיחה שגירושין קורים גם בקרב משפחות דתיות שומרות מצוות.

בעידן המודרני, אנו עדים לשיעורי גירושין גבוהים בכל חלקי החברה, ללא קשר לרמת הדתיות.

יתרה מכך, הערכים הדתיים של כבוד האדם והשמירה על שלום הבית מחייבים התייחסות רגישה לנושא הגירושין.

לפיכך, דרך מתאימה לטיפול בסוגיה זו היא גישור גירושין אשר מאפשר חלוקת רכוש והסדרי משמורת תוך כבוד הדדי. 

האתגר של גירושין בקהילה הדתית

למרות התפיסה הרווחת שגירושין הם תופעה נדירה בקרב הציבור הדתי, המציאות מראה תמונה שונה. גירושין מתרחשים גם בקהילות דתיות, והם מציבים אתגרים ייחודיים עקב הערכים והנורמות המיוחדים של החברה הדתית. הסטיגמה החברתית, החשש מפני דעת הקהל והרצון לשמור על שלמות המשפחה מקשים על זוגות רבים להתגרש, אף כשהנישואין אינם פועלים.

היתרונות של גישור גירושין בקהילה הדתית

גישור גירושין מציע פתרון הולם ורגיש עבור זוגות דתיים המתמודדים עם קונפליקטים בלתי פתירים. תהליך הגישור מתבצע תוך כבוד לערכים הדתיים ולמסגרת ההלכתית, ומאפשר לזוג לשמור על צנעת הפרט ועל כבודם. הגישור מקל על התהליך הרגשי והמשפטי הכרוך בגירושין ומונע הידרדרות לעימות משפטי ממושך.

יתרון 1 - שמירה על כבודם של בני הזוג

בניגוד להליך משפטי פומבי, גישור גירושין מתקיים בצנעה ובפרטיות. זוגות דתיים רבים מעדיפים להימנע מחשיפה ציבורית של סכסוכיהם המשפחתיים, וגישור מאפשר להם לשמור על כבודם ועל צנעת חייהם הפרטיים.

יתרון 2 - התאמה לערכים דתיים

מגשרים מנוסים יכולים להתאים את תהליך הגישור לערכים ולנורמות של הקהילה הדתית. הם מכירים את החוקים ההלכתיים הרלוונטיים ויכולים לסייע לזוגות לקבל החלטות המכבדות את מסורתם הדתית.

יתרון 3 - שמירה על יחסים הורים-ילדים

גישור גירושין מדגיש את חשיבות שמירת יחסים טובים בין ההורים לילדיהם. המגשרים עוזרים להורים לגבש הסכמים המקלים על הילדים ומונעים את הפגיעה בהם. כך, הגישור תורם לרווחת הילדים ולשמירה על הקשר המשפחתי.

יתרון 4 - חיסכון בזמן ובכסף

הליך משפטי ממושך של גירושין עלול להיות יקר ומתיש רגשית. גישור מציע דרך מהירה וזולה יותר להסדיר את הגירושין, תוך חיסכון משמעותי בזמן ובמשאבים כספיים.

יתרון 5 - שמירה על יחסים טובים לאחר הגירושין

גישור גירושין מאפשר לזוגות לשמור על יחסים תקינים לאחר הפרידה. זוהי יתרון חשוב במיוחד בקהילות דתיות, שבהן זוגות גרושים ממשיכים לפגוש זה את זה בחגים ובאירועים משפחתיים. יחסים טובים בין בני הזוג הגרושים חיוניים לשמירה על אווירה נינוחה ולמען רווחת הילדים.

גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד