כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חושדים במשטר אסד

כל צמרת הפיקוד של איראן בסוריה חוסלה בתקיפה הישראלית בדמשק

כל זרוע הפיקוד של משמרות המהפכה בסוריה חוסלה בתקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה, שבגינה שיגרו האיראנים לפני כשבוע מאות חימושים לישראל. ב'בלומברג' דווח כי איראן חושדת במעורבותה של סוריה בהתנקשויות קודמות

כל צמרת הפיקוד של איראן בסוריה חוסלה בתקיפה הישראלית בדמשק
מטוס קרב, אילוסטרציה צילום: pixabay

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי בתקיפה המיוחסת לישראל בקונסוליה האיראנית בסוריה ב-1 לאפריל, חוסלה כל ההיררכיה הפיקודית האחראית על פעילות משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון. לפי הדיווח, "הקצינים הבכירים שחוסלו היו מרכזיים בפעילות חיזבאללה באזור".

על פי הדיווח, הגנרל מוחמד רזא זאהדי וסגנו, מוחמד האדי רחימי, יחד עם קצינים נוספים שנהרגו, היו בטוחים שבניין הקונסוליה שליד השגרירות הוא "המקום הבטוח ביותר" בדמשק ושישראל לא תעז לתקוף את האתר.

לפני התקיפה האווירית על בניין הקונסוליה האיראנית בדמשק, השגריר והקונסול היו אמורים לעבור למתחם דירות חדש בהמשך אותו רחוב, בו מתגוררים גם שני אחיו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד. זמן קצר לפני התקיפה נפגשו בכירי משמרות המהפכה בסוריה בקומה השנייה של בניין הקונסוליה והחליטו להישאר שם ולא לעבור למבנה החדש.

התקיפה בקונסוליה האיראנית בסוריה גרמה לאיראן לראשונה להגיב ישירות ולתקוף את ישראל. מיד לאחר ההתנקשות החלה איראן לחשוד שגורמים בסוריה היו מעורבים במספר מקרי חיסול של אנשי משמרות המהפכה במדינה במהלך השנים האחרונות.

החשד של איראן מתמקד ב-18 מפקדים איראניים שחוסלו בתקיפות שיוחסו לישראל. כך אמר לבלומברג עריק סורי שמתנגד למשטר אסד, וטוען כי שוחח עם גורם איראני.

לדברי העריק הסורי, לאחר חיסולו של הבכיר האיראני רזא מוסאווי בסוריה בדצמבר 2023, החלה חקירה משותפת בין שתי המדינות, בניסיון להתחקות אחר פרצת אבטחה אפשרית. עם זאת, בשלב מסוים החליטה איראן לנהל חקירה עצמאית עם חיזבאללה, בעקבות חשש שהמודיעין הסורי מפריע לחקירה.

החקירה העצמאית הגיעה למסקנה כי פרצות האבטחה שהובילו לחיסול היו תחת כיסוי מדיני וביטחוני ברמה גבוהה, ולא סביר שנשיא סוריה בשאר אל-אסד לא היה מודע להן.

עוד הוסיף העריק, כי מה שהגביר את החשדות בטהראן הוא שפעילי חיזבאללה שחוסלו במדינה היו קשורים לשירותי הביטחון הסורים. חיסולם התאפשר באמצעות ריגול, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת.

המתקפה האיראנית על ישראל סוריה איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד