כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התנכלות מכוונת

המכס בעיר ג'רבה לא משחרר חבילות עם כיתוב בעברית

בימים האחרונים נתקלים בני הקהילה היהודית בתוניסיה בקשיים בקבלת מוצרי מזון כשרים מישראל. המכס בשדה התעופה בג'רבה לא משחרר חבילות עם כיתוב בעברית

המכס בעיר ג'רבה לא משחרר חבילות עם כיתוב בעברית
מאפיית מצות צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אפקט של המלחמה בעזה והשלכותיה על הקהילות היהודיות במדינות ערב. רועי קייס ראש תחום העולם הערבי, בכאן חדשות מדווח על קשיים של בני הקהילה היהודית בתוניסיה לקבל מוצרים כשרים שנשלחים מישראל לקראת הפסח.  

בימים האחרונים נתקלים בני הקהילה בקשיים בקבלת מוצרי מזון כשרים מישראל כפי שקורה כל שנה ללא שום בעיות. לפי עדויות שהגיעו מאי ג'רבה, המכס בשדה התעופה המקומי שם לא משחרר חבילות עם כיתוב בעברית.

יש מי שסבור שההגבלה הזאת שלא הייתה קשורה לשנים עברו קשורה למלחמה בעזה שהובילה בדומה למדינות ערביות אחרות לתסיסה ברחוב התוניסאי ולעמדות חריפות במיוחד של נשיא תוניסיה, קייס סעיד, מי שידוע באיבתו הרבה לישראל, אך מאידך מי שמנסה להראות שהוא עשה את ההפרדה בין ציונים ליהודים. 

אחד מבני הקהילה סיפר לכאן חדשות כי הוא לא מצליח לקבל חבילות מזון מישראל לקראת חג הפסח רק כי יש עליהן כיתוב בעברית.

"‏בכל שנה מגיעות אלינו חבילות של מוצרים קשר לפסח מישראל דרך הדואר העולמי המהיר, בכל שנה אין שום בעיה. השנה שולחים אלינו מישראל דרך שדה התעופה של תוניסיה הבירה, עוברים את המכס ואין שום בעיה. ואז מגיעים לשדה התעופה של ג'רבה, המכס מחזיק את המוצרים ולא רוצה לשחרר אותם".

עוד אמר: "אנחנו אומרים לנו מה הבעיה תפתחו ותראו, אם יש בעיה בהם תיקחו את זה, אז הם אמרו לנו שאמרו להם שבגלל שזה כתוב בעברית, ועכשיו לא משחררים את הדברים". 

לסיום אמר: "הם אומרים שצריך לבדוק אותם, אבל לא עכשיו, הם לא רוצים לתת לנו (את הדברים) יש הרבה חבילות של יהודים פה, מוצרים כשר לפסח, אבל לא נותנים להעביר אותם".

 
מלחמת חרבות ברזל טוניסיה פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד