כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במסיבת עיתונאים

גנץ נגד בן גביר: "שרים שפוגעים בביטחון, לא צריכים לשבת בקבינט"

השר בני גנץ ערך מסיבת עיתונאים והתייחס לסוגיות שעומדות על סדר היום. על המלחמה בעזה: "עוד לא השלמנו את יעדינו ובראשם השבת החטופים והתושבים לבתיהם". על היום שאחרי: "מחויבים לייצר חלופה שלטונית לחמאס". על בן גביר: "שרים שפוגעים בביטחון המדינה – לא צריכים לשבת בקבינט"

גנץ נגד בן גביר: "שרים שפוגעים בביטחון, לא צריכים לשבת בקבינט"
השר בני גנץ בהצהרה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי ערך בצהריים (ראשון) מסיבת עיתונאים ואמר: "לקראת חג הפסח שנמצא בשערינו, ביקשתי להתייצב כאן בשעות המאתגרות האלו ולפנות: למשפחות החטופים שכל החברה הישראלית מחבקת. לתושבי הצפון והדרום שעדיין לא שבו לבתיהם – ואנחנו מחויבים להם. למשפחות הנופלים – ששילמו את המחיר היקר מכל, ואנו מבקשים לחזק אותן. לפצועים שכולנו מייחלים להחלמתם. ואל כל הלוחמים ואנשי זרועות הביטחון, ארגוני ההצלה והארגונים האזרחיים, שנמצאים בחזית העשייה".

גנץ הוסיף: "מאז שמחת תורה, מדינת ישראל כאובה ועצובה, וגם נחושה וחזקה. בהגדת הפסח, נקרא "שלא אחד בלבד, עמד עלינו לכלותינו". גם בימים האלו, כמו בכל דור ודור, אנו נאבקים במגוון חזיתות, ובעזרת העוצמות שלנוכעם וכחברה – גם הפעם נוכל לאויבינו".
 
לדבריו, "יש לנו הישגים בשדה הקרב. השבנו חלק מבנותינו ובנינו לגבולם, חיסלנו רבים מבכירי חמאס, פגענו ביכולותיו הצבאיות, וגבינו מחיר משמעותי מחיזבאללה. הוכחנו גם שלישראל עליונות טכנולוגית וביטחונית, ובעזרת ידידותנו בלמנו את איראן.

ולצד זאת, צריך לומר לציבור הישראלי באופן ישר וכן, שעוד לא השלמנו את יעדינו ובראשם השבת החטופים והתושבים לבתיהם. עוד לא הצלחנו – אבל ממש לא ויתרנו. ולעולם לא נוותר. זו האחריות שלנו כהנהגה.
 
פגשתי בשבועות האחרונים חטופות וחטופים ששבו. אי אפשר לדמיין את מה שעברו. כל מנהיג צריך להקשיב להם, ולהבין איזו חובה מוסרית דחופה ועליונה עומדת בפנינו. בשבועות האחרונים, המערכת כולה, ואני באופן אישי, ממשיכים בחיפוש דרכים שיאפשרו להחזיר את חטופינו.  שוחחתי על כך באופן אישי עם מנהיגים בעולם ובאזור. אנו בונים מנופי לחץ נוספים – מדיניים, צבאיים וכלכליים. מחבלי חמאס, רוצחים אכזריים, צריכים לדעת שהם לא חסינים בשום מקום – לא במנהרות, ולא במלונות פאר".
 
גנץ התייחס לסוגיית היום שאחרי ואמר: "אנחנו מחויבים לייצר חלופה שלטונית לחמאס. זו משימה קריטית שמשרתת את שתי מטרות המלחמה בעזה: השבת החטופים, וגריעת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס.

בהקשר הזה - הקואליציה האזורית בהובלת ארצות הברית שהוכיחה את עצמה נגד איראן, חייבת להיות חלק מתוכנית הפעולה שלנו להיפוך אסטרטגי במזרח התיכון, וחלק מהיום שאחרי ברצועת עזה. למהלך הצבאי, חייב להצטרף מהלך מדיני.

בזירת הצפונית, אנו מתקרבים לנקודת ההכרעה באשר לאופן הפעולה בהמשך הדרך הצבאית. זו הזירה האופרטיבית עם האתגר הגדול והדחוף ביותר, וכך עלינו להתייחס אליה.

אני פונה מכאן למפונים, שיעשו גם את ליל הסדר מחוץ לבתיהם, ומבטיח – אנחנו רואים אתכם, מכירים בקושי העצום ובאומץ הגדול שלכם. 
אנחנו נפעל כדי להחזיר אתכם הביתה בביטחון, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים.

פסח הוא החג שבו חלום החירות שלנו כעם החל להתגשם. צעדנו 40 שנה במדבר. יכולנו לאתגרים והקשיים בדרך, בזכות האמונה, ובזכות מנהיגות שידעה להוביל את העם ברגעי משבר.

גם כעת, אנו נלחמים על זכותנו לחירות, ועל זכותנו להתקיים כעם וכחברה".

גנץ העביר ביקורת במרומז על השר איתמר בן גביר ואמר: "ומצופה מהמנהיגות שתתעלה לגודל השעה. שרים שפוגעים בביטחון המדינה – לא צריכים לשבת בקבינט. 

דיונים קריטיים לקידום מטרות המלחמה חייבים להתקיים, גם בשבתות וחגים. לחטופים אין זמן, החיילים לא עוצרים בשדה הקרב, כך גם צריכים לנהוג המדינאים. עלינו לתת דוגמה אישית, ובוודאי שלא לעסוק בפילוג או בניסיונות להעביר חוקים והחלטותשפוגעים בביטחון ובאינטרסים המדיניים שלנו.

עלינו להתמקד בלחימה ובשותפות של כולם, אסור לנו להעדיף מגזר או קבוצה. האחריות שלנו כמנהיגים היא עצומה - עלינו להיות ראויים לה".

לסיום אמר: "אזרחי ישראל,  את החירות שהשגנו ביציאת מצרים כעם, הפסדנו רק בתקופות של פילוג ביננו. הגיוון בחברה הישראלי, הוא מקור עוצמה. האחדות אינה מותרות – היא הכרח קיומי. דווקא בימים הקשים האלו – עלינו לפעול בערבות הדדית. לראות את האחר, לקחת אותו תמיד בשיקולים שלנו, להתגייס למאמץ הלאומי - כולם.

אני מבקש לפנות לחטופים עצמם, אפילו אם אחד או אחת מכם שומעים אותי. לא נפסיק לרגע לפעול כדי שהכיסאות הריקים והלבבות העצובים בליל הסדר הזה, יתמלאו כמה שיותר מהר. לא נשכח אתכם לרגע, ולא ננוח, עד שנראה אתכם איתנו. נייחל לפסח טוב, תודה", כך גנץ.

בני גנץ מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד