כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מידע מודיעיני

סומכים על החותמת? עשרות אלפי ביצים מזויפות נתפסו

מפקחי משרד החקלאות חשפו מרכז הפצה לוגיסטי של ביצים מוברחות ומכון "מיון" פיראטיים | עוד נמצאו במקום כ-90,000 ביצים שאוחסנו במבנה שאינו מקורר, שאינו מתאים לאחסון הביצים

סומכים על החותמת? עשרות אלפי ביצים מזויפות נתפסו
ביצים מזויפות צילום: המשרד להגנת הסביבה

בשעת לילה מאוחרת, הגיעו אמש מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות, בשיתוף חטיבת עציון בצה"ל, אל בית ג'אלא, בעקבות מידע מודיעיני שנאסף בימים האחרונים. במקום מצאו המפקחים מרכז הפצה לוגיסטי פיראטי, הכולל גם מכונת החתמה של ביצים בחותמות מזויפות של משווקים ישראלים. עוד נמצאו במקום כ-90,000 ביצים שאוחסנו במבנה שאינו מקורר, שאינו מתאים לאחסון הביצים. שליש מהביצים שנמצאו כבר הוחתמו. 

מחקירה ראשונית עולה כי כל הביצים יועדו לשיווק ברחבי הארץ עוד לפני החג. לנוכח הסכנה הממשית בצריכת ביצים אלו, כל הביצים הועברו להשמדה, המכונה שמוערכת בשווי של עשרות אלפי שקלים, הוחרמה על ידי צה"ל, והנושא הועבר לחקירה בשיתוף חקירות מג"ב איו"ש.

ככלל, התקופה שלפני החגים, כאשר חלה עלייה בצריכת הביצים, מאופיינת בדרך כלל גם בעלייה בניסיונות ההברחה של ביצים ומוצרים מן החי והצומח. לנוכח הסכנה הממשית לבריאות הציבור שיש בצריכת מוצרים אלו, שגודלו ככל הנראה ללא פיקוח וטרינרי, והובלו/ אוחסנו ללא קירור, בימים אלו מתגברת היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) את הפעילות במעברי הגבול ובפנים הארץ. מאז תחילת הפעילות המתוגברת, מפקחי משרד החקלאות מנעו את שיווקן של למעלה מ-270,000 ביצים מוברחות.

ביצים הברחה זיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד