כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עד 45 מעלות

יוצאים לנפוש בחוה"מ פסח בכנרת? זה מה שמחכה לכם

לפי תחזית מזג האוויר, שרב כבד צפוי מיד לאחר חג הפסח | באיגוד ערים כינרת מסבירים לציבור הנופשים כיצד לנהוג בימי השרב הצפויים בימי חול המועד פסח בכנרת

יוצאים לנפוש בחוה"מ פסח בכנרת? זה מה שמחכה לכם
הכינרת צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

ע"פ תחזית מזג האוויר, שרב כבד צפוי מיד לאחר חג הפסח. באיגוד ערים כינרת מסבירים לציבור הנופשים כיצד לנהוג בימי השרב הצפויים בימי חול המועד פסח בכנרת.

אריק טל מנהל יחידת פיקוח ואכיפה באיגוד ערים כינרת הסביר: "בחול המועד פסח, ימים רביעי וחמישי 24-25 באפריל, צפויים ימי שרב כבד, עם טמפרטורות גבוהות, שיגיעו עד 45 מעלות צלזיוס! על הנופשים לשמור על בטיחותם ובריאותם, ומתבקשים לשהות באזורים מוצלים ולהרבות בשתייה" עוד מוסיף טל כי "נופשים המשתמשים במיכל גז לבישול, הגנו עליו מקרינת שמש ישירה, העלולה לגרום לפיצוץ מסוכן".

לגבי הנחיות בטיחות נוספות, מציין טל כי יש לרחוץ אך ורק בחופים מוכרזים שיש בהם שירותי הצלה. ואין להיכנס למים בתום שירותי ההצלה. עוד מוסיף טל כי השנה מפלס המים גבוה- ולכן אין לקפוץ ממעקות או מדרגות, המכוסות בחלקן במים, מאחר וקשה לאמוד את גובה המים, "יש להיכנס למים בהליכה ולא בקפיצה מסוכנת. רחצה מומלץ לעשות בסמוך לתחנת ההצלה ולשים לב שלא עוברים בשחייה את קו ה-300 מהחוף המסומן על ידי מצוף אזהרה צהוב" אומר טל ומציין עוד: "מצוף האזהרה הצהוב הינו גם עבור המשיטים כלי שייט בכינרת שלא לחצות אותו לכיוון החוף, דבר המסכן את השוחים והנופשים, אנו נקפיד על אכיפה מוגברת העונה, בסיוע השיטור הימי, כנגד משיטים שיעברו על החוק".

טל מצביע גם על אחריות הנופשים כמפתח לצמצום סכנות: "הציבור צריך להבין, כי מדובר באחריות אישית שלו בעת כניסתו לים. אדם בר דעת לא ייכנס לים סוער על גבי מזרן ובוודאי שלא יכנס לשחות בחופים שאינם מוכרזים. בנוסף אין לצרוך אלכוהול בעת נופש בים, ובוודאי לא להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול" אומר טל ומוסיף: "על ההורים מוטלת אחריות להשגחה פעילה ולא פאסיבית, כאשר הילד במים ובחוף".

בכל מקרה יש להישמע להוראות והנחיות צוות החוף והמצילים, והקפדה על כללי רחצה בטוחה, שהינם בעלי משמעות קריטית בשמירה על חיי אדם ומניעת אסונות. 

איגוד ערים כינרת מפעיל 15 חופים סביב האגם הלאומי, לכולם מתאפשרת כניסה חינם. התשלום הינו עבור העמדת הרכב בחניונים המוסדרים. בכל החופים תשלום החניה זהה, כאשר לבעלי רכבי תו נכה, המאושר משרד התחבורה, החניה ללא תשלום.

כנרת חופשה שרב פסח טיול נופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד