כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כל הנתונים

סקר חדש: נתון דרמטי למפלגת ימין חדשה - על חשבון גנץ

סקר חדש שפורסם מעלה כי איחוד של בנט, יוסי כהן וסער גורף 32 מנדטים - ומותיר את המחנה הממלכתי והליכוד עם 15 מנדטים בלבד לכל אחת. מפלגת שמאל חדשה בראשות יאיר גולן זוכה ב-9 מנדטים. 68% מהמשיבים לא מאמינים להבטחות נתניהו לפיהן ישראל ניצבת כפסע מניצחון בעזה. כל הנתונים

סקר חדש: נתון דרמטי למפלגת ימין חדשה - על חשבון גנץ
גדעון סער ונפתלי בנט צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סקר שפורסם הערב (ראשון) ב'חדשות 13' מעלה כי במידה ובחירות היו נערכות היום, ללא שינויים בהרכב המפלגות הקיים במערכת הפוליטית, מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה זוכה ב-30 מנדטים והופכת למפלגה הגדולה ביותר בכנסת.

לפי הסקר, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מתחזקת מעט בהשוואה לסקרים הקודמים, וזוכה ב-20 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד הייתה מקבלת 15 מנדטים.

עוד לפי הסקר, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת ל-11 מנדטים, בעוד שעוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מקבלת 9 מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי הייתה זוכה ב-8 מנדטים במידה ובחירות היו נערכות היום. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ויהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף היו זוכות ב-7 מנדטים כל אחת.

חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה הייתה זוכה ב- 5 מנדטים ורע"מ בראשות מנסור עבאס הייתה גורפת 4 מנדטים.

בניגוד לסקרים קודמים, אם בחירות היו נערכות היום העבודה, לה טרם נבחר יו"ר חדש, הייתה זוכה ב-4 מנדטים - בעוד שמפלגת מר"צ לא הייתה עוברת את אחוז החסימה. עוד לא עוברות את אחוז החסימה לפי הסקר: הימין הממלכתי בראשות גדעון סער ומפלגת בלד.

בנוגע לתמונת המנדטים, מפלגות ממשלת השינוי מקבלות יחדיו בסקר 64 מנדטים. גוש נתניהו מנגד מתחזק בהשוואה לסקרים הקודמים וגורף 51 מנדטים. באמצע ניצבת מפלגת חד"ש-תע"ל.

תמונת המנדטים משתנה באופן דרמטי כאשר בוחנים תרחיש בו מוקמת מפלגת ימין מתון חדשה, המאחדת את ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן וח"כ גדעון סער, ומפלגת שמאל חדשה בראשות יאיר גולן.

בתרחיש זה, מפלגה חדשה בראשות בנט, כהן וסער הייתה זוכה ב-32 מנדטים - והופכת לסיעה הגדולה ביותר בכנסת. מנגד, המחנה הממלכתי בראשות גנץ מתרסקת ל-15 מנדטים בלבד. הליכוד בראשות נתניהו גורפת גם היא 15 מנדטים בתרחיש זה. מפלגת שמאל בראשות יאיר גולן זוכה ב-9 מנדטים.

לפי הסקר, יש עתיד בראשות לפיד נחלשת גם היא בעקבות הקמת מפלגת ימין מתונה- וזוכה ב-8 מנדטים בלבד. ישראל ביתנו נחלשת גם היא וזוכה ב-7 מנדטים. בנוסף, בתרחיש זה עוצמה יהודית מקבלת 8 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה מקבלות 6 מנדטים כל אחת- והציונות הדתית נחלשת מעט ל-5 מנדטים.

הסקר בחן בנוסף מה המועד הנכון ביותר לקיום בחירות בעיניי הישראלים. 33% מהמשיבים סבורים כי הבחירות צריכים להתקיים עד סוף שנת 2024, בעוד ש-30% מאמינים כי יש לקיים בחירות מיד. בסך הכל, 63% מהישראלים סבורים כי יש לקיים בחירות לפני מועדן באוקטובר 2026. 33% חושבים כי הבחירות צריכות להתקיים במועדן.

בנוסף, רוב גדול בציבור, 68%, לא מאמין לאמירת נתניהו לפיה ישראל ניצבת כפסע מניצחון במלחמה בעזה. 16% בלבד מאמינים לאמירתו של ראש הממשלה. 16% מן העונים לסקר השיבו כי אינם יודעים לענות לשאלה.

לסיום, המשיבים לסקר נשאלו האם לדעתם ראש הממשלה נתניהו צריך לפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בעקבות תגובתו למתקפה האיראנית - אותה כינה "דרדלה". 48% מהמשיבים סבורים כי על נתניהו לפטר את בן גביר, בעוד ש-35% מאמינים כי הוא לא צריך לעשות זאת. 17% השיבו כי אינם יודעים לענות על שאלה זו.

סקר מנדטים יוסי כהן נפתלי בנט בנימין נתניהו בני גנץ ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד