כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ההפגנות מתעצמות

יהודים נאלצים להישאר בבית "עד שיהיה בטוח"

רב אוניברסיטת קולומביה בניו יורק קרא לסטודנטים יהודים להישאר בבית עד שהקמפוס ייחשב בטוח עבורם. ההפגנות נגד ישראל מתעצמות לאחר שמשטרת ניו יורק פירקה את המאהל הפרו-פלסטיני, ועצרה יותר מ-100 סטודנטים פרו פלסטינים

יהודים נאלצים להישאר בבית "עד שיהיה בטוח"
ניידת משטרת ניו יורק צילום: unsplash

לאחר ימים של מהומות ופעולות אנטי-ישראליות באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, הרב האורתודוקסי של האוניברסיטה שלח הודעה לסטודנטים יהודים וקרא להם לא להגיע לקמפוס עד "שהוא ייחשב שוב בטוח", כך דיווחה רשת CNN.

הרב אלי ביוכלר אמר כי "המחאות האנטי-ישראליות הכמעט-יומיות היו איומות וטרגיות, אירועי הימים האחרונים, במיוחד אמש, הבהירו כי רשויות הביטחון של אוניברסיטת קולומביה ומשטרת ניו יורק אינם יכולים להבטיח ביטחון לסטודנטים יהודים מול אנטישמיות ואנרכיה קיצוניות".

הרב הוסיף כי ככל שזה "כואב לו מאוד", הוא ממליץ לסטודנטים יהודים להישאר בבית "עד שהמציאות בקמפוס וסביבתה תשתפר באופן דרמטי".

"זה לא התפקיד שלנו כיהודים להבטיח את הביטחון שלנו בקמפוס. אף אחד לא צריך לסבול את רמת השנאה הזו" אמר. בעקבות מכתבו של ביוכלר, אוניברסיטת קולומביה אישרה לסטודנטים להשתתף בשיעורים דרך זום.

המחאות נגד ישראל התגברו בשבוע האחרון, לאחר שהאוניברסיטה ביקשה ממשטרת ניו יורק לסייע בפירוק מאהל פרו פלסטיני שהוקם לתמיכה בעזה. במהלך הרחקת הסטודנטים ביום רביעי האחרון, המשטרה עצרה יותר מ-100 סטודנטים, בהם בתה של חברת הקונגרס האנטישמית אילהאן עומר, מבקרת חריפה של ישראל.

מדי לילה מפגינים צועדים בקמפוס כשהם דופקים עם סירים ומחבתות וקוראים קריאות לאינתיפדה נגד ישראל. המפגינים הביעו הזדהות עם חמאס וקראו לתקיפות נוספות כמו ב-7 באוקטובר.

מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות ארצות הברית אוניברסיטת קולומביה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד