ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ברחובות טהראן

לאחר המתקפה הגדולה המשטר האיראני השליט טרור ברחובות

שעות לאחר התקיפה של איראן בישראל כוחות הביטחון האיראניים פרסו שוטרים רבים ממשטרת הצניעות ברחובות טהראן ובערים נוספות. אזרחים איראנים תיארו אווירה של מעקב אינטנסיבי אחריהם וטרור במהלך השבוע האחרון

לאחר המתקפה הגדולה המשטר האיראני השליט טרור ברחובות
טהרן, איראן צילום: שאטרסטוק

שעות לאחר שפתחה במתקפה הגדולה נגד ישראל במוצאי שבת לפני יותר משבוע כנקמה על תקיפה ישראלית בדמשק, פרס המשטר האיראני כוחות רבים ברחובות טהראן וערים רבות אחרות. 

השוטרים היכו באלימות נשים שהתריסו נגד השלטון בכך שהן לא עטו את החיג'אב כפי שדורשים האייתוללות באיראן, השוטרים סגרו עשרות עסקים המיועדים לנשים כמו חנויות בגדים ובשמים, ואיימו להעניש כל מי שיעז לבקר את התקיפה על ישראל. כך פרסם ה'ניו יורק טיימס''.

אזרחים איראנים תיארו אווירה של טרור ברחובות ומעקבים אחרי אזרחים. פחימה, בת 32, סיפרה בראיון טלפוני לעיתון כי הייתה בדרכה לחדר כושר בטהראן ביום שני האחרון,  לטענתה היא נתקלה במחסום משטרתי שעצר מכוניות באקראי כדי לבדוק נהגות ונוסעות. 

קבוצה נפרדת של שוטרי משמרת הצניעות, עצרה נשים שעברו ברגל, שחלק מהן לא כיסו את שיערן. היא שלפה מהר צעיף מהתיק שלה וכיסתה את הראש.

נשים רבות טוענות שהשילוב בין פעולות המשטרה נגד מי שלא עוטה חיג'אב והמתחים מול ישראל מוסיף לחרדות שלהן. "החיים כבר קשים מאוד, אין לי מושג למה המשטר עושה את זה", אמרה פונה, מורה לאנגלית בת 50 בטהראן. "למה הפגיעה בגלל חיג'אב קרה כשהם נכנסו למלחמה נגד ישראל? כולם מתוחים ונסערים".

איראן המתקפה האיראנית על ישראל סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד