כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גינה את האנטישמיות

הנשיא ביידן: "הממשל עובד מסביב לשעון כדי לשחרר את החטופים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף את "ההטרדות והקריאות לאלימות נגד יהודים". ביידן הוסיף כי "הממשל שלי עובד מסביב לשעון כדי לשחרר את החטופים, ואנחנו לא ננוח עד שנחזיר אותם הביתה"

הנשיא ביידן: "הממשל עובד מסביב לשעון כדי לשחרר את החטופים"
הנשיא ביידן צילום: הבית הלבן

ממשל ביידן גינה אתמול את ההפגנות האנטישמיות המסוכנות נגד ישראל שהתקיימו באוניברסיטת קולומביה בימים האחרונים, אחרי שהרב האורתודוקסי של האוניברסיטה קרא להם להתרחק מהקמפוס עד שזה ייחשב בטוח.

הרב אלי ביוכלר אמר כי "המחאות האנטי-ישראליות הכמעט-יומיות היו איומות וטרגיות, אירועי הימים האחרונים, במיוחד אמש, הבהירו כי רשויות הביטחון של אוניברסיטת קולומביה ומשטרת ניו יורק אינם יכולים להבטיח ביטחון לסטודנטים יהודים מול אנטישמיות ואנרכיה קיצוניות".

הרב הוסיף כי ככל שזה "כואב לו מאוד", הוא ממליץ לסטודנטים יהודים להישאר בבית "עד שהמציאות בקמפוס וסביבתה תשתפר באופן דרמטי".

המחאות נגד ישראל התגברו בשבוע האחרון, לאחר שהאוניברסיטה ביקשה ממשטרת ניו יורק לסייע בפירוק מאהל פרו פלסטיני שהוקם לתמיכה בעזה. במהלך הרחקת הסטודנטים ביום רביעי האחרון, המשטרה עצרה יותר מ-100 סטודנטים, בהם בתה של חברת הקונגרס האנטישמית אילהאן עומר, מבקרת חריפה של ישראל.

מדי לילה מפגינים צועדים בקמפוס כשהם דופקים עם סירים ומחבתות וקוראים קריאות לאינתיפדה נגד ישראל. המפגינים הביעו הזדהות עם חמאס וקראו לתקיפות נוספות כמו ב-7 באוקטובר.

בהצהרה לציון חג הפסח הקרב, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף את "ההטרדות והקריאות לאלימות נגד יהודים" על רקע ההפגנות האנטי-ישראליות באוניברסיטת קולומביה בניו יורק בשבוע האחרון כ"אנטישמיות בוטה".

"גם בימים האחרונים ראינו הטרדות וקריאות לאלימות נגד יהודים. האנטישמיות הבוטה הזו ראויה לגינוי ומסוכנת - ואין לה מקום בקמפוסים או בכל מקום בארצנו", אמר ביידן בהצהרה לחג הפסח. "הסיפור העתיק של הרדיפה נגד יהודים בהגדה גם מזכיר לנו שעלינו להתבטא נגד גל האנטישמיות המדאיג - בבתי הספר שלנו, בקהילות ובאינטרנט. שתיקה היא שותפות".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למלחמה בישראל ולחטופים: "המחויבות שלי לביטחונו של העם היהודי, לביטחון ישראל ולזכותה להתקיים כמדינה יהודית עצמאית - היא מוחלטת". ביידן הוסיף כי "הממשל שלי עובד מסביב לשעון כדי לשחרר את החטופים, ואנחנו לא ננוח עד שנחזיר אותם הביתה. כמו כן, אנו פועלים להפסקת אש מיידית וממושכת בעזה כחלק מעסקה לשחרור החטופים ולהזרמת סיוע הומניטרי נחוץ נואשות לאזרחים הפלסטינים. אנו נמשיך לפעול למען פתרון שתי מדינות שיספק ביטחון, שגשוג ושלום מתמשך לישראלים ולפלסטינים, ואנחנו מובילים מאמצים בינלאומיים להבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה מפני איראן״.

גם מנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור היהודי הדמוקרטי מטעם מדינת ניו יורק צ’אק שומר, גינה את ההפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה, ואמר כי "לכל אמריקני יש זכות למחות, אבל כשהמחאות עוברות לאנטישמיות, התעללות מילולית, הפחדה או האדרה של אלימות ה-7 באוקטובר נגד יהודים - זה חוצה את הגבול. הקמפוסים חייבים להיות בטוחים עבור כל התלמידים”.

ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, פרסם הודעת גינוי חריפה נגד המפגינים, ואמר כי הם "מבקשים לנצל את הסכסוך המתמשך במזרח התיכון כדי לזרוע כאוס ופילוג בעיר שלנו. הם לא יצליחו". אדמס הוסיף כי “ניו יורק לא תהיה עיר של הפקרות. אני נחרד מהאנטישמיות שנפלטת מהקמפוס ובסביבתו. תמיכה בארגון טרור שמטרתו להרוג יהודים היא מחליאה ובזויה. הנחיתי את משטרת ניו יורק לחקור כל הפרה של החוק. משטרת ניו יורק לא תהסס לעצור כל מי שיימצא עובר על החוק".

 
ארצות הברית חטופים הנשיא ביידן אוניברסיטת קולומביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד