כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כל התחנות מוכשרות

כך נערכים במשטרת ישראל לחג הפסח

אלפי שוטרי משטרת ישראל יעשו את ליל הסדר במשימות ביטחון שוטף ברחבי הארץ. כל תחנות המשטרה ובסיסי מג"ב מוכשרים לפסח

כך נערכים במשטרת ישראל לחג הפסח
רב המשטרה אצל הרה"ר צילום: דוברות המשטרה

בשעה שהמוני בית ישראל ישהו בביתם ביחד עם בני המשפחה סביב שולחן הסדר, רבים משוטרי משטרת ישראל יעשו את החג אל מחוץ לבתים במשימות בטחון שוטף ובעוצמה גדולה יותר עקב המלחמה.

אולם קודם לכניסת החג מכשירים את המשטרה, ומי שאמונה על הכשרת מטבחי המשטרה והתחנות הפרוסות בכל הארץ זו רבנות משטרת ישראל. ההכנות לחג הפסח החלו לפני למעלה מחודשיים בפיקודו של רב משטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו שהפיץ את 'פקודת הפסח' לכלל הגורמים הרלוונטיים במשטרה.

דוברות המשטרההיערכות לפסח במשטרהצילום: דוברות המשטרה

"מדובר בגוף ענק ובו למעלה מ-30.000 שוטרים ולוחמי מג"ב הפרוסים בכל רחבי הארץ בעשרות תחנות משטרה ובבסיסי משמר הגבול ועוסקים במגוון משימות בכל עת ובכל שעה לרבות בזמן הסדר" הרב ברכיהו מחדד את דבריו ואומר כי "בראש ובראשונה המשימה שעומדת לעיניי כל מערך הרבנות של משטרת ישראל  היא המשכיות מלחמת 'חרבות ברזל' ואיום מוחשי יומיומי על תושבי מדינת ישראל., לחימה שמצריכה פתרונות יחודיים וזמינים ביום יום לגבי כלכלת השוטרים, וחשיבה מבצעית על אירועי חירום שיכולים להתרחש בכל רגע. מטרת העל הוא להכשיר את כל מתקני המשטרה ולאחר מכן להביא את קדושת ושמחת החג לכלל השוטרים במשרתים במשטרה ובעיקר לאותם אלה שיעשו את החג במשימות ביטחון שוטף".

ברבנות המשטרה החליטו כי מבצע ההכשרה הארצי יצא אל הפועל ביום חמישי  -י' בניסן כאשר עשרות אנשים שלמדו במסגרת ימי עיון מיוחדים על הדגשים במבצע הכשרה הייחודי למשטרה יתפרסו בכל מתקני המשטרה ברחבי הארץ ויחלו בהכשרת המטבחים. והשנה רבנות המשטרה בהתאם למצב המתוח מכשירה הרבנות כ- 130  מטבחים מאילת עד קריית שמונה.  צוותי הכשרה יבצעו הכשרה לכל מתקני ההסעדה ע״פ מסורת ישראל כפי שאומר סגן הרב הראשי סנ"צ בועז גלעדי האחראי הישיר על מבצע ההכשרה.

הרב גלעדי אומר כי ברבנות משטרת ישראל מושם דגש רב הכשרתם של עובדי המטבחים ומשגיחי הכשרות לקראת החג ונעשה ריענון על אופי התקופה ונמצאו פתרונות  ייחודיים במטבחי המשטרה.

רבני המשטרה הכינו מבעוד מועד מחסנים מיוחדים למוצרים כשרים לפסח בתאום עם גורמי החירום של המשטרה, המחסנים אושרו בחתימת ידם של הרבנים. במטרה להקפיד ולהעמיק עוד יותר את הכשרות יעשו כל בישולי הארוחות במקומות בהם הם קיימים בכלים חד פעמיים וניתנה הנחייה להעדיף קניית כלים חדשים.

רבני המשטרה הונחו לעקוב אחר פעילותם של מכונות השתייה והמזון  ולדאוג לכך שכל המכונות יוכנו לפסח ומוצרי המשקה והמזון  יוחלפו באלה הכשרים לפסח עד ליום ההכשרה.

דגש נוסף ניתן על חדרי המעצר שיהיו כשרים לפסח ובמידת הצורך יסופק מזון כשר לעצורים במידה ויהיו כאלה במהלך החג.

באשר ל'חנויות הנוחות בתחנות הדלק' העומדות לרשות השוטרים במשמרות הערב והלילה ובהם ניתן בשאר ימות השנה לשוטרים לקבל מזון. ברבנות המשטרה מציינים כי בחג הפסח הנפקת המזון תבוצע אך ורק בתחנות המשטרה בלבד.

לפני מספר ימים  מפכ"ל משטרת ישראל רב ניצב יעקב שבתאי והרב הראשי למשטרה נצ"מ רמי ברכיהו  ייפו את כוחו של מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף  למכור את כלל החמץ של תחנות המשטרה ובסיסי מג"ב לרבות מזון המשמש למאכל כלבי וסוסי המשטרה.

בנוסח ייפוי הכוח נכתב כי " אני הח"מ רנ"צ יעקב שבתאי  מפכ"ל משטרת ישראל האחראי מטעם ממשלת ישראל על משטרת ישראל ורכושה, נותן בזה ייפוי כוח בעל תוקף משפטי לרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו לייפות את כוחו של הראשון לציון , על מנת שימכור את כל החמץ ותערובתו וכן מוצרים שיש בהם חשש חמץ של משטרת ישראל בכל מקום שהוא מצוי.

למכירת החמץ במשטרה ישנו פן נוסף שכן במשטרה נמצאים בעלי חיים ובעיקר סוסים וכלבים. בעוד שלכלבים ניתן לשנות את תפריט המזון לאוכל כשר לפסח, לסוסי המשטרה ישנו סיכון חיים ממשי במידה וישונה הרכב המזון שלהם. ולכן בטקס מכירת החמץ נעשתה התייחסות לכך ונכתב בה כי מכירה זו כולל את בעלי החיים ומזונם הנמצאים ברשות משטרת ישראל וכן כל החמץ שכבר נרכש עבור משטרת ישראל ולא נמצא ברשותה.

הראשון לציון  ברך את שוטרי משטרת ישראל וציין את ההקרבה הגדולה של השוטרים בימי החג כאשר כל בית ישראל ישהה בחיק משפחותיהם בעוד ששוטרים רבים יעסקו בביטחון השוטף וחיזק את המשטרה בימי המלחמה תוך ציון מעשי ההקרבה והגבורה שהצילו את עם ישראל.

כאמור, רבים מהשוטרים יעשו סדר בתחנות המשטרה ובבסיסי משמר הגבול. לאותם אלו הוכנו מבעוד מעוד עורכי סדר שיגיעו לכל מהלך החג לבסיסים השונים ויערכו את הסדר כהלכתו.

"הכוונה שרוב רובם של השוטרים שיהיו במשמרות בליל הסדר יקיימו את מצוות החג ויערכו את הסדר כהלכתו" אומר הרב ברכיהו כמו כן ליחידות השטח חולקו מנות סדר אישיות.

גם השנה יערכו כ-עשרות סדרים בתחנות המשטרה ובפריסות השונות. רבנות המשטרה תחלק עוד אלפי  מנות סדר אישיות

רבני המשטרה כאחד קוראים לכלל ציבור המשתמשים בדרך לשמור על ככלי הבטיחות בנסיעה ולהקפיד שבעתיים על חגירה נכונה של הילדים ולהימנע לחלוטין מכל דבר שמסיח את הריכוז בנהיגה כדוגמת מכשירי הטלפון ודומיהם ולהקפיד על נהיגה בטוחה .

הרב הראשי למשטרה הרב רמי ברכיהו שיבח את סגל רבני המשטרה ומג"ב על פועלם האינטנסיבי החל משמחת תורה שבה פרצה מלחמה שגבתה מחיר כבד של 61 שוטרות שוטרים לוחמות ולוחמי מג"ב הרב ברכיהו הדגיש את עוצמתם של הרבנים שהלכו אם השוטרים וחיזקו אותם בכל רגע ורגע. "הימים הללו הם ימי מבחן לאומה בציון, הספרא והסייפא כרוכים כאחד ורבני המשטרה נמצאים בכל הזירות ובכל פינות של כאב של המשפחות השכולות ושל הפצועים השונים".

במשטרה מזכירים כי מוקד החירום לכל הנושאים הוא 'מוקד 100' ולשאר הדברים יעמוד מוקד 110.

משטרת ישראל חג הפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד