כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המכתב המלא

ראש אמ"ן הודיע לרמטכ"ל על פרישה: "נושא באחריות, לא עמדנו במשימה"

ראש אמ"ן אהרן חליווה הודיע לרמטכ"ל כי יעזוב את תפקידו. בכך יהיה הגורם הרשמי הראשון שעושה זאת בעקבות המחדל. חליווה כתב: "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים"

ראש אמ"ן הודיע לרמטכ"ל על פרישה: "נושא באחריות, לא עמדנו במשימה"
האלוף אהרון חליוה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליוה, בתיאום עם הרמטכ״ל, ביקש לסיים את תפקידו בעקבות אחריותו הפיקודית כראש אמ״ן באירועי 7/10. בהחלטה עם הרמטכ״ל ובאישור שר הביטחון, יסיים האלוף אהרון חליוה את תפקידו ויפרוש מצה״ל, לאחר שימונה מחליף בהליך סדור ומקצועי.

האלוף אהרון חליוה ציין בבקשתו את הערכתו הרבה לעשייתם של משרתי אמ״ן במהלך המלחמה. הרמטכ״ל הודה לאלוף אהרון חליוה על עשייתו לאורך 38 שנות שירות בצה״ל, במהלכן תרם רבות כלוחם ומפקד לבטחון המדינה.

דובר צה"למכתב הפרישה של חליוהצילום: דובר צה"ל

במכתב ההתפטרות של חליווה כתב: ‏"לפני למעלה מ-38 שנים נכנסתי בשערי הבקו"ם והתגייסתי לצה"ל. עברתי תחנות ‏ותפקידים רבים בחזית הלחימה ועשיתי תמיד, ככל יכולתי, על מנת לשרת את עם ‏ישראל ומדינת ישראל, ‏לאורך כל תפקידיי ידעתי כי לצד הסמכות מונחת גם אחריות כבדה: למשימה, לאנשים, ‏להצלחה ולכישלון". 

‏"ביום שבת, 7 באוקטובר 2023, ביצע חמאס מתקפת פתע רצחנית כנגד מדינת ישראל, ‏שתוצאותיה קשות וכואבות. אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים.
‏את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב ‏האיום של המלחמה", כתב חליווה. 

"‏מאז שפרצה המלחמה, פועלים נשות ואנשי אמ"ן, בסדיר ובמילואים, יחד עם צה"ל ‏כולו, להשגת מטרות המלחמה. האנשים המצוינים, בכלל הדרגות והתפקידים, עשו ‏ועושים ככל שניתן, ופעמים רבות אף מעבר לכך, למען ביטחון מדינת ישראל ועתידה. ‏אני גאה בהן ובהם על כך והערכתי אליהם עצומה. ‏עם תחילת המלחמה הבעתי בפניך את רצוני לקבל אחריות ולסיים את תפקידי. כעת, ‏בחלוף למעלה מחצי שנה, ובמקביל לתחילת התחקירים, אני מבקש לסיים את תפקידי ‏ולפרוש מצה"ל, בתום השלמת שלב התחקירים ולאחר שימונה ראש אמ"ן אשר יוביל ‏את האנשים המצוינים באגף בשנים הקרובות, תוך קיום תהליך למידה וחפיפה סדור. ‏הייתה לי הזכות והכבוד לשרת במשך כמעט ארבעה עשורים את מדינת ישראל ‏ואזרחיה, כלוחם וכמפקד", כתב חליווה. 

אהרון חליוה ראש אמ"ן מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד