כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לרגל החג

הנשיא פוטין באגרת ברכה: "הקהילה היהודית תורמת להחדרת רגשי חמלה וצדקה"

כמדי שנה נשלחה אל לשכת רבה הראשי של רוסיה אגרת הברכה של נשיא רוסיה. נשלמה ההיערכות הלוגיסטית הענקית לחוג את חג החרות במדינה הגדולה בעולם. סדרי פסח ציבוריים במאות קהילות יהודיות ברוסיה

הנשיא פוטין באגרת ברכה: "הקהילה היהודית תורמת להחדרת רגשי חמלה וצדקה"
הקהילה היהודית ברוסיה בהכנות לפסח צילום: לוי נאזרוב

שעה קלה לפני מכירת החמץ של יהודי רוסיה על ידי רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הגיעה אל לשכתו אגרת הברכה השנתית שכתב נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכלל יהודי רוסיה.

ברכת הנשיא: "אל יהודי רוסיה! הנני מברך את כלל יהודי רוסיה לרגל חג הפסח. חג זה, עתיק ימים ומכובד במיוחד ע"י כלל נאמני הדת היהודית, מזכיר לנו מפנה חשוב בתולדות עם ישראל - את השחרור מעול העבדות שנמשכה מאות בשנים, ואת היציאה אל החופש המיוחל. החג מסמל גם את נצחון הצדק, נצחון הטוב. עליי לציין בשביעות רצון רבה, כי הקהילה היהודית ברוסיה תורמת תרומה רבת משקל להחדרת הרב-שיח בין בני עמים שונים ודתות שונות בארצנו, נוקטת חלק פעיל בחינוך הדור הצעיר, בפרויקטים של השכלה, של חמלה ושל צדקה וחסד".

עוד כתב הנשיא: "כמו כן הקהילה היהודית דואגת לשמור על הערכים הרוחניים, על ערכי המשפחה, שאין לערער אותם. פעילות זו, גדולה ומבוקשת מאוד, וראויה להערכה גבוהה במיוחד. אני מאחל לכם הצלחה וכל טוב, ולדימיר פוטין".

מכלל הערים והמחוזות ברוסיה, מגיעים עדכונים על השלמת ההיערכות וההכנות המרובות, כדי לאפשר למאות אלפי יהודי רוסיה לחוג את החג בכלל חוקיו ומשפטיו, מתוך הרחבה גשמית והבנה נפשית, זאת לאחר חודשי פעילות רבה של הכנת מצרכים כשרים לפסח והפצתם לכל הקהילות הרבות, יחד עם חוברות הדרכה וספרי הגדה של פסח.

פרויקט "קמחא דפסחא" המתקיים מדי שנה במרכז החסד היהודי שערי צדק במרכז מוסקבה, קיבל השנה תנופה גדולה, ובהדרכת הרב הראשי שליט"א שבא אישית לפקח ולראות את החלוקה, התווספו עוד משפחות, ועוד מוצרים, כשהכל נערך באופן מכובד לנותן, ובעיקר למקבל, שיצאו עם עגלות עמוסות בכל מצרכי המזון.   בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", ייערכו בע"ה מספר סדרי פסח ציבוריים, ובמקביל בכל בתי חב"ד והמוסדות הרבים בכל השכונות שבבירת רוסיה, בהם יסבו יחד כל דיכפין, מתוך חדווה וגיל, ובאבטחה שתוגברה השנה במיוחד.

הנשיא פוטין הרב לאזאר רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד