כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מצב הפצועים

הנס הגדול בירושלים: כך נתפסו המחבלים שניסו לרצוח מתפללים

תפיסת המחבלים בירושלים- בעקבות דיווח של אזרחית שראתה אותם מחלון ביתה. האישה ראתה מהחלון שני אנשים עם יד על הראש כשאחד מהם עם חולצה לבנה והזעיקה את כוחות הביטחון

הנס הגדול בירושלים: כך נתפסו המחבלים שניסו לרצוח מתפללים
אחד המחבלים שנתפסו צילום: Chaim Goldberg/Flash90

המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה בירושלים בסמוך לבית כנסת היום ברוממה, נתפסו אודות לעירנותה של אזרחית בשכנונה.

בפיגוע נפצעו מדריסה שלושה בני אדם באורח קל, שכבר שוחררו לביתם מבית החולים שערי צדק.

באדיבות המצלםהפצועים שוחררו מבית החולים שערי צדק צילום: באדיבות המצלם

המחבלים נתפסו לאחר שאישה דיווחה למשטרה כי הבחינה בשתי דמויות חשודות מחוץ לביתה. בעלה סיפר כי "היא ראתה מהחלון שני אנשים עם יד על הראש, שאחד מהם עם חולצה לבנה, מסתכלים אחורה ונכנסים לתוך הבניין. היא ירדה למטה ומיד אמרה למי שהיה בשטח שראתה אותם".

"הראיתי לשוטרים שלבניין יש שתי כניסות, הם קיבלו דיווח מיד לרוץ - ופה הסתיים הסיפור" סיפרה.

רב-פקד י', שלכד את השניים, סיפר את השתלשלות האירועים שהובילה למעצרם: "התחלנו לסרוק את הבניין משני כיוונים. כאשר אחד הבלשים הבחין בדלת אחד העסקים, חנות רהיטים, שהייתה פתוחה, הוא נכנס בפנים יחד עם הכוח ומבחין בשני המחבלים מתחבאים בסוף החנות", כך סיפר רפ"ק י', קצין מודיעין ובילוש מפלג מיעוטים ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

כזכור כפי שדיווחנו מעט לפני השעה 08:00 הבוקר, בזמן שהתושבים נערכים לשריפת חמץ מחוץ לבית הכנסת 'נחלת עקיבא', הגיעו שני המחבלים ברכב מסוג קיה לרחוב תכלת מרדכי בשכונת רוממה, דרסו מספר בני אדם שעמדו על המדרכה והתנגשו ברכב. מייד לאחר מכן יצאו שני במחבלים מהרכב כשנשק מסוג "קארלו" בידם וניסו לבצע ירי, ללא הצלחה. לפי הערכות השניים נתקלו בתקלה בכלי הנשק, מה שמנע מהם לבצע את הטבח.

בתיעוד ממצלמות האבטחה נראים השניים מנסים לתקן את התקלה ברובה, תוך שהם דופקים אותו על הכביש בניסיון להשמיש אותו. לאחר שלא הצליחו לבצע ירי, החלו השניים להימלט תוך שהם משליכים את הנשק המאולתר במסלול בריחתם.

בפיגוע נפצעו שלושה צעירים באורח קל. השלושה, בני 20, 18 ו-15 השתחררו בהמשך הבוקר. שניים מהם, מנחם מנדל פיש יוסף ויצחק הרשנבוים, מסרו: "ברוך השם, אנחנו בריאים ושלמים וקרה לנו נס חג הפסח. אנחנו מבקשים אחדות בעם ישראל ומאחלים חג כשר שמח ובטוח לכל עם ישראל".

הפיגוע ברוממה פיגוע דריסה פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד