כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נערכים לפלישה

'וול סטריט ג'ורנל': המשבר האיראני דועך - ישראל מתקרבת לפלישה לרפיח

צה"ל ממשיך בהכנות לקראת מבצע ברפיח, ונערך לפינוי האוכלוסייה האזרחית מהעיר לאורך שבועיים-שלושה. לאחר מכן יחל המבצע ברפיח שיימשך לפחות שישה שבועות

'וול סטריט ג'ורנל': המשבר האיראני דועך - ישראל מתקרבת לפלישה לרפיח
פעילות כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

כשהמתיחות עם איראן מתפוגגת, צה"ל מתכונן להשלים את המשימה. השמדת חמאס מהמעוז האחרון שלו בעיר רפיח בגבול עם מצרים, שבה יותר ממיליון אזרחים פלסטינים חיים מאז השבעה באוקטובר. 

"בימים הקרובים נגביר את הלחץ הצבאי על חמאס כי זו הדרך היחידה לשחרר את החטופים שלנו ולהשיג את הניצחון שלנו", אמר ראש ממשלה נתניהו בערב החג. חיל האוויר תקף בימים האחרונים מספר מטרות ברפיח. בסדרה של תקיפות ביום ראשון חוסלו מספר מחבלים.

נתניהו אמר כי ישראל מתכננת לפנות אזרחים מרפיח. גם מצה"ל נמסר כי התושבים יועברו למחסות הומניטריים. "אחד, זה הולך לקרות. שניים, תהיה לנו תוכנית מבצעית מאוד הדוקה כי זה מאוד מורכב שם. שלוש, יש טיפול הומניטרי שמתרחש במקביל", אמר גורם ביטחוני ישראלי לעיתון.  

ישראל נערכת להעביר אזרחים מרפיח לחאן יונס הסמוך ואזורים נוספים, שם יוקמו מחסות עם אוהלים, מרכזי חלוקת מזון ומתקנים רפואיים כמו בתי חולים שדה, כך לפי גורמים מצריים.

מבצע פינוי האזרחים יימשך שבועיים עד שלושה וייעשה בתיאום עם ארה"ב, מצרים ומדינות ערביות אחרות כמו איחוד האמירויות הערביות, כך אמרו גורמים מצריים. לדבריהם, ישראל מתכננת להעביר כוחות לרפיח בהדרגה, ולהתמקד באזורים שבהם ישראל מאמינה שמנהיגי ומחבלי חמאס מסתתרים. הלחימה צפויה להימשך לפחות שישה שבועות.

עוד דווח, כי בכירים אמריקאים וישראלים נפגשים מעת לעת כדי לדון בתוכניות של ישראל לפינוי אזרחים לקראת פלישה צבאית לרפיח, כמו גם בתוכניות מבצעיות, בשבוע שעבר, היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, נפגש באופן וירטואלי עם השר לעניינים אסטרטגיים של ישראל רון דרמר.

ישראל לא תוכל להשמיד את ארבעת הגדודים הנותרים של חמאס מבלי לפלוש לרפיח, אך לטענת מומחי ביטחון, המטרה האסטרטגית חשובה יותר לטווח ארוך, ישראל רוצה לשלוט בציר פילדלפי, החוצה את הגבול בין עזה למצרים ומשם לטענת ישראל מוברחים נשק לתוככי עזה. 

 

רפיח איראן מלחמת חרבות ברזל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד