כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בגבול עזה

סערת הסנקציות: השר גלנט לחיילי נצח יהודה "מערכת הביטחון ניצבת מאחוריכם"

שר הביטחון גלנט שוחח עם לוחמי גדוד ״נצח יהודה״ בגבול רצועת עזה: ״אנחנו עומדים בפרץ במלחמה נגד שבעה צבאות וארגוני טרור, מערכת הביטחון ניצבת מאחוריכם - אף אחד בעולם לא ילמד אותנו על ערכים ומוסר״

סערת הסנקציות: השר גלנט לחיילי נצח יהודה "מערכת הביטחון ניצבת מאחוריכם"
שר הביטחון גלנט עם לוחמי ״נצח יהודה״ בגבול רצועת עזה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שעות לפני חג הפסח, שר הביטחון יואב גלנט סייר במוצבים בגבול רצועת עזה, ושוחח עם מפקדים וחיילים מגדוד 101 של חטיבת הצנחנים ומגדוד ״נצח יהודה״ של חטיבת כפיר שסוגרים את החג. 

בהמשך, השר נפגש עם מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, ושוחח עימו על היערכות האוגדה להמשך הלחימה לפירוק חטיבות החמאס ברצועת עזה.

שר הביטחון שוחח עם לוחמי נצח יהודה שלוחמים בימים אלו בשכונת בית חאנון, בצפון רצועת עזה ונמצאים בסערה עקב הטלת סנקציות מצד ארה"ב:

״מערכת הביטחון כולה, צה״ל וגם מדינת ישראל תומכים בכם, מעריכים אתכם ומחזקים אתכם בפעולה שלכם לשמור על מדינת ישראל, המקום שאתם נמצאים בו בבית חאנון זה לשמור על העיר שדרות מפני פיגוע, פשיטה וכמובן ירי טילים. הגדוד נכנס בצורה טובה מאוד לפעילות״.

״אני רוצה לומר לכם עוד משהו שבא על הרקע של זה שעליתם לכותרות: שגיאות ותקלות קורות בכל מקום שיש בו פעילות צבאית ואסור שיקרו, בוודאי לא דברים שקשורים לעניינים נורמטיביים שאסור לנהוג בהם, אבל זה שחייל אחד, או שניים, או חיילים עשו משהו לא נכון, זה לא מטיל דופי בגדוד. הגדוד הוא מסגרת לוחמת, שעושה את העבודה שלה ברמה גבוהה מאוד. אם יש מישהו שקורה איתו משהו, אנחנו מטפלים בו, אף אחד לא ילמד אותנו בעולם מה זה מוסר ומה זה נורמות".

"אנחנו נלחמים נגד שבעה צבאות, או שבעה ארגוני טרור, בעת הזאת - בעזה, בלבנון, בסוריה, ביהודה ובשומרון, בעירק, בתימן וגם באיראן - אנחנו נלחמים נגד כולם ועומדים בפרץ, באמצעות כל הכוחות שלנו. ואנחנו נעשה כל מה שנדרש על מנת להגן על אזרחי המדינה הזאת, כל מה שנדרש. צבא ההגנה לישראל ומערכת הביטחון ניצבים מאחוריכם בביצוע המשימות שלכם ויודעים שאתם מסכנים את החיים על מנת להגן על אזרחי ישראל ואנחנו נדבוק בערכים שלנו, שהם ערכים של צבא יהודי ברוח כל מה שהמסורת שלנו מחנכת אותנו מצד אחד, והפקודות והחוק במדינת ישראל קובעים מצד שני".

״אנחנו שואפים להכניס אוכלוסיות דתיות וחרדיות לתוך המערכת הצבאית, אני חושב שיש לזה פוטנציאל מאוד גדול, יש הרבה מאוד אנשים שרוצים להתגייס. יש סיבה מיוחדת שהגדוד הצליח ומהווה מגדלור לכל האנשים שרוצים ללכת בעקבותיכם. ואני חושב שיש עשרות אלפים בני האוכלוסייה החרדית שרוצים לשרת בצה"ל, אנחנו רוצים לסמן דרך, לכן יש חשיבות מיוחדת שתצליחו מעבר לכל גדוד אחר גם בסמל ובדרך הזאת. חג שמח לכם ולמשפחות, ושנזכה בעזרת השם לזה שיהיו לנו בשורות טובות גם בחג הזה וגם לאחריו״.

שר הביטחון גלנט אמר ללוחמי הצנחנים: ״אנחנו בערב פסח וחצי שנה במלחמה, וזאת המשימה שלכם, משימת הדור - בדור שלכם כלוחמים ושלנו כמי שמנווטים את המערכה הזאת, כל אחד ברמה שלו. אנחנו בוטחים בכם וסומכים עליכם כי ראינו איך אתם פועלים - גם ב-7.10 כשהלוחמים הגיעו מכל מקום כולל לכאן לכיסופים ונלחמו ולצערי גם נפלו, עבור ללחימה שלכם בעזה וללחימה בח׳אן יונס, ועכשיו בקרב ההגנה ובהיערכות למשימות נוספות". 

״אני אומר לכם - יהיו משימות נוספות, זה יכול להיות בדרום, כאן בגזרה, וזה יכול להיות בצפון. תהיו מוכנים לכל הפעילויות, תנצלו את הזמן, יש לכם הרבה ניסיון, הרבה יותר מכל מי שהיה בעשרות השנים האחרונות במצב שלכם, כי נלחמתם, ועברתם דרך הלחימה, בכל המקומות, וראיתם מהי הלחימה, ותמיד תזכרו שהמשימה הבאה נראית אחרת״.

״היום יש לכם את הזכות לשמור על חירות עם ישראל בארצו, זה לא דבר פשוט. אלפי שנים ליהודים לא היתה את היכולת הזאת, היום יש לנו את היכולת להגן על עצמנו בכוחות עצמנו - זה מוטל עליכם ואנחנו סומכים עליכם״.

השר גלנט עזה נצח יהודה סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד