כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חג לא שקט

צה"ל חיסל שני בכירים בלבנון, אזעקות נשמעו בקריות | תיעוד

צה"ל חיסל מחבל מרכזי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בדרום לבנון ומחבל מרכזי נוסף ביחידה האווירית של כוח רדואן | בתגובה שיגר חיזבאללה רקטות וכטב"מים, אזעקות נשמעו גם בעכו והקריות | תיעוד מהחיסולים

צה"ל חיסל שני בכירים בלבנון, אזעקות נשמעו בקריות | תיעוד
תקיפות בלבנון צילום: פלאש 90

צה"ל הודיע כי תקף וחיסל הבוקר באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב דרום לבנון, את חסין עלי עזקול, מחבל מרכזי במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה.

עזקול היה מעורב רבות בפעילות המערך ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של מגוון פעילויות טרור. סיכולו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת המערך והארגון במרחב.

החיסול בלבנון צילום: דובר צה"ל

בנוסף, במהלך הלילה חוסל במרחב ארזון המחבל מחמד ח'ליל עטיה, מחבל מרכזי ביחידה האווירית של כוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת תפקידו עטיה היה מעורב בהכנה וביצוע של מתווי טרור לשטח הארץ.

בתגובה לחיסולים, ביצע חיזבאללה שיגורים של רקטות וכטבמ"ים לעבר צפון הארץ. אזעקות נשמעו בנהריה, ובאופן חריג גם בעכו ובקריות.

דובר צה"ל עדכן כי בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה קצר שתי "מטרות אוויריות חשודות" מעל המרחב הימי בצפון הארץ. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט.

לאחר מכן מסר גובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו שני מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים במרחבים עייתא א-שעב ובליידא שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים נוספים במרחב מרכבא שבדרום לבנון.

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה לבנון צה"ל עכו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד