כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סיכום חדשות החג

מטחים לעוטף ולצפון; נשיא איראן איים שוב על ישראל

גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה - נפל בקרב בצפון רצועת עזה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים להיפגש מחר. צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון | סיכום חדשות החג

מטחים לעוטף ולצפון; נשיא איראן איים שוב על ישראל
פעילות כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות החג

- רס"ל סאלם אלכרישאת' בן 42 מאבו רובייעה, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה - נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בכך עלה מספר חללי צה"ל ל-606 נופלים מתחילת המלחמה.

- שר החוץ ישראל כ"ץ תקף את מזכ"ל האו"ם בעקבות דוח שפרסם: "הדוח לא כלל את חמאס ברשימה השחורה של הארגונים החשודים על ידי האו"ם בביצוע אלימות בזמן סכסוך".

- פגישת עדכון ביטחוני נקבעה למחר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד.

- צה"ל תקף מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים ומטרות נוספות של חיזבאללה בדרום לבנון.

- דובר צה"ל בערבית פנה לעזתים שנמצאים באזור בית להיא: "עליכם להתפנות למחסות מוגדרים".

- מקור חיזבאללה בפרלמנט בלבנון אמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי התקיפות של חיזבאללה יימשכו. לדבריו, "כל בסיסי ישראל הם מטרות עבורינו". הוא הוסיף כי "קצב הפעולות של חיזבאללה לא יישאר כמו בעבר, אלא יתגבר ויגיע לעומק הישראלי, כתגובה לתקיפות הישראליות שמתרחבות" כך דווח ב-Ynet.

- אזעקה על ירי טילים ורקטות הופעלה במושב זרעית שבגליל העליון, לאחר שאזעקה דומה הופעלה במושב שומרה קודם לכן.

- חמש רקטות נפלו באזור מרגליות. לא דווח על נפגעים או על נזק, צה"ל תקף את מקור הירי בלבנון.

- אזעקות צבע אדום נשמעו גם בשדרות, מכללת ספיר והקיבוצים גבים, איבים וניר עם. ארבע רקטות שוגרו מצפון הרצועה וכולן יורטו. בתגובה, צה"ל תקף במרחב בית לאהיה, ממנו בוצע השיגור.

- צה"ל אישר כי חיסל הבוקר באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את חסין עלי עזקול, מחבל מרכזי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בדרום לבנון. מצה"ל נמסר כי עזקול היה מעורב בפעילות המערך ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של פעילויות טרור רבות. "סיכולו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת המערך והארגון במרחב", נמסר.

- דובר צה"ל אישר גם כי במהלך הלילה חוסל במרחב ארזון מוחמד חליל עטיה, מחבל מרכזי ביחידה האווירית של כוח רדואן, שהיה מעורב בהכנה וביצוע של מתווי טרור לשטח הארץ.

- סוכנות הידיעות הירדנית הממלכתית "פטרה" דיווחה כי הכוחות הירדנים ביצעו שבע הצנחות סיוע הומניטרי בצפון רצועת עזה. על פי הדיווח, ההצנחות בוצעו בהשתתפות מדינות נוספות.

- נשיא איראן איברהים ראיסי איים פעם נוספת על ישראל, ואמר במהלך ביקור בפקיסטן כי "אם ישראל תתקוף בשטח איראן - הנסיבות ישתנו לחלוטין, אם ישראל תתקוף, לא יישאר ממנה דבר". 

חיזבאללה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד