כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חרפה דיפלומטית

מזכ"ל האו"ם מתעלם מכך שחמאס ביצע ומבצע פשעים מחרידים

שר החוץ ישראל כ"ץ על התעלמותו של מזכ"ל האו"ם מפשעי חמאס בדו"ח שהוצג היום במועצת הבטחון: "מזכ"ל האו"ם התייצב היום רשמית לצד מרצחי החמאס - אם פשעי המשטר הנאצי היו עולים לדיון במהלך כהונתו הוא היה מסרב להוקיע גם אותם"

מזכ"ל האו"ם מתעלם מכך שחמאס ביצע ומבצע פשעים מחרידים
רכב ואופנועים של חמאס בשבעה באוקטובר צילום: דוברות המשטרה

ישראל מביעה שאט נפש עמוק לנוכח פרסום דו"ח מזכ"ל האו"ם גוטיירש בנושא אלימות קשה בזמן סכסוך.

דו"ח המזכ"ל הוא כשלון נוסף בסדרת המחדלים של מוסדות האו"ם השונים אשר לא הצליחו עד כה לגנות ולו פעם אחת את החמאס ולהוסיף חטא על פשע, מסרבים להכריז באופן פומבי שחמאס אשר טבח, פגע וחטף גברים נשים, זקנים וטף ב-7 באוקטובר ולאחר מכן, הוא אכן ארגון טרור.
 
בדוח שהוצג היום, אף על פי שלל עדויות וראיות שנאספו והוצגו בדו"ח נציגת מזכ"ל האו"ם לאלימות בזמן סכסוך, פרמילה פאטן, החליט מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטיירש, שלא לכלול את חמאס ברשימה השחורה של הגורמים החשודים ע"י האו"ם בביצוע מעשי אלימות בזמן סכסוך.
 
בניגוד לדו"ח של פאטן, אשר הכיר בצורה מפורשת בזיקה בין מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר לבין  מעשי האלימות הקשים שבוצעו בצורה שיטתית ומכוונת, מזכ"ל האו"ם נמנע מלייחס אחריות לארגון הטרור חמאס.
 
הדו"ח הזה הוא תעודת עניות עצובה וטרגית לתפקודו של האו"ם והעומד בראשו מאז 7 באוקטובר, והוא מהווה רוח גבית לטרור ולאלימות.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "מזכ"ל האו"ם גוטרש התייצב היום רשמית לצד מרצחי החמאס, כאשר סירב להטיל את האחריות לפשעים החמורים המופיעים בדו"ח פאטן על החמאס ולהכריז עליו כארגון טרור. מזכ"ל האו"ם מתנהג כמו משתפי הפעולה עם המשטרים הרצחניים ביותר בהיסטוריה האנושית, ואני משוכנע שאם פשעי המשטר הנאצי היו עולים לדיון במהלך כהונתו, הוא היה מסרב להוקיע גם אותם אם האינטרס הפוליטי שלו היה מחייב זאת. גוטרש הפך את האו"ם למוסד אנטישמי ואנטי ישראלי קיצוני וכהונתו תיזכר כאפלה ביותר בהיסטוריה של הארגון".

ישראל כ"ץ האו"ם מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד