כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מאבק דיפלומטי

ישראל: "אונר"א זה עץ רקוב ומורעל ששורשיו הם חמאס"

למעלה מ-2,135 מעובדי אונר״א הם פעילי ארגוני הטרור חמאס וג׳יהאד אסלאמי. ישראל: "הבעיה באונר״א-עזה היא לא של כמה תפוחים רקובים - זהו עץ רקוב ומורעל ששורשיו הם חמאס"

 ישראל: "אונר"א זה עץ רקוב ומורעל ששורשיו הם חמאס"
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונר"א צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בישראל תוקפים את ארגון אונר"א בעוצמה. משרד החוץ בהודעה חריפה על כך שארגון הטרור חמאס חדר לאונר״א-עזה בצורה רחבה כל כך, שלא ניתן לומר עוד איפה נגמרת אונר״א ואיפה מתחיל חמאס. 

עם למעלה מ-2,135 מעובדי אונר״א שהם פעילי ארגוני הטרור חמאס וג׳יהאד אסלאמי, וחמישית מהנהלת בתי ספר של אונר״א שהם פעילי חמאס, הבעיה באונר״א-עזה היא לא של כמה תפוחים רקובים - זהו עץ רקוב ומורעל ששורשיו הם חמאס.

משרד החוץ ציין כי דו״ח בנושא מתעלם מחומרת הבעיה ומציע פתרונות קוסמטיים שלא מתמודדים עם ההיקף העצום של חדירת חמאס לאונר״א עזה. כך לא נראית בחינה אמיתית ויסודית. כך נראה רצון לעקוף את הבעיה ולא לקרוא לה בשמה.  

ישראל קוראת למדינות התורמות להימנע מלהעביר כספים של משלמי המיסים שלהם לאונר״א-עזה שכן תרומות אלו יגיעו לארגון הטרור חמאס, דבר המנוגד לחקיקה של המדינות התורמות עצמן.

ישראל קוראת למדינות התורמות להעביר כספיהן לארגונים הומניטאריים אחרים בעזה. אונר״א-עזה היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון. ישנם פתרונות אחרים. אונר״א לא יכולה להיות חלק מהפתרון בעזה לא עכשיו, ולא בעתיד.
 

אונר"א חמאס משרד החוץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד