כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בצל המלחמה

24,000 יהודים ביותר מ-100 סדרים כולל בבסיסי צבא

באוקראינה שנמצאת במלחמה 24,000 יהודים חוגגים ביותר מ-100 סדרים ציבוריים; 6 סדרים נערכו בבסיסי צבא

24,000 יהודים ביותר מ-100 סדרים כולל בבסיסי צבא
פסח בקהילות היהודיות באוקראינה צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה

באוקראינה חוגגים כעת את החג השני של פסח - "יום טוב שני של גלויות" אך מדיווחים ותמונות שהגיעו מהמדינה דקות ספורות טרם התקדש החג עולה כי ביותר מ-100 ערים ועיירות בכל רחבי המדינה נערכים סדרים ציבוריים בהשתתפות יותר מ-20,000 יהודים בשיתוף פעולה של "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" ושלוחי חב"ד המקומיים.

גם החיילים היהודים שגויסו והוצבו בחזית הלחימה הקשה במזרח אוקראינה, קיבלו את כל צרכי החג בפעילות מיוחדת של האחראי על הפעילות מטעם הפדרציה, הרב יעקב סיניאקוב. לדברי סיניאוקב, בחג הזה, בפעם הראשונה נערכו גם 6 לילות סדר לחיילים בבסיסים שונים. 

במקביל, 600 פליטים ורבני קהילות חוגגים כעת בסדר הציבורי הגדול ביותר באירופה - במחנה שהוקם לפני שנה על שפת אגם הבלטון בהונגריה.

כפי שפורסם בערב החג, בנוסף לסדרים הציבוריים בחודש האחרון נשלחו מארזי מזון, מצות, יין והגדות בתרגום לאוקראינית בדיוור ל-45 אלף בתי אב יהודיים ב-169 הקהילות היהודיות ברחבי המדינה. מתוך 180 קהילות שפעלו בה לפני פרוץ המלחמה.

בכל ארגז שכזה היו מצות עבודת יד ומצות מכונה, יין, מיץ ענבים, קערת ליל הסדר, גביע, פאזל של קערת ליל הסדר, נרות חג ושבת, הגדה מפוארת מתורגמת לאוקראינית וכן עלון הסברה על החג ומצוותיו, כבסך הכל חולקו 70 טון מצות, 130,000 בקבוקי יין ומיץ ענבים, וחולקו עשרות טון בשר ועופות לקהילות השונות לצורך קיום הסדרים. 

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר "הפדרציה" אמר בערב החג: "מכאן, מאוקראינה, אנחנו מאחלים פסח כשר ושמח לכל עם ישראל ולכל התורמים והמסייעים לפעילות. אנו מייחלים ובטוחים שכבר לשנה הזו בירושלים הבנויה".

מלחמת אוקראינה רוסיה חב"ד הרב סטמבלר פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד