כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אימה וחרדה

סטודנטית ישראלית הותקפה בניו יורק: "נשרוף את המשפחה שלך"

סתיו סלמה הותקפה בידי סטודנטים תומכי חמאס יחד עם חברותיה הישראליות הלומדות בארה"ב. זיהו שהן ישראליות והפנו אליהן צעקות. "אמרו שיבואו אחריי לישראל וישרפו את המשפחה שלי"

סטודנטית ישראלית הותקפה בניו יורק: "נשרוף את המשפחה שלך"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

סתיו סלמה, סטודנטית באוניברסיטת קולומביה, הותקפה ביום ראשון האחרון בידי מפגינים פרו-פלסטינים, חלקם יהודים. בריאיון ל-N12 סיפרה: "אמרו שיבואו אחריי לישראל וישרפו את המשפחה שלי".

סלמה בת 27 סיפרה בריאיון על הרגע המפחיד שבו קבוצת סטודנטים יהודים זיהו שהן מישראל, והחלו להתנפל עליהן: "התחילו לצעוק לנו 'תתביישו, כמה ילדים הרגתם?'. הם לא באמת מעוניינים לדבר איתנו, אנחנו ישראלים אז מבחינתם אנחנו ציונים ואין בכלל מה לדבר איתנו. הבחור שעמד לידי אמר לי 'להתראות נאצית', אז התחלתי לשאול אותו מה הוא יודע על השואה וכמה בני משפחה שלו נספו. ברגע שהבינו שאנחנו ישראליות, כל הזעם הופנה אלינו. עמדנו מול מאות אנשים שצועקים עלינו".

"פחדתי לצאת מהקמפוס, ניסינו לברוח וזה היה בכל מקום", תיארה. "הגיעו שני בחורים גדולים עם פנים מכוסות שנראו כמו חמאסניקים ואמרו 'אנחנו נבוא אחרייך בחזרה לישראל ונשרוף את המשפחה שלך'". לדבריה, אחד המפגינים הניח יד על כיסו כדי להראות שיש לו בפנים משהו. "הוא העלה בטלפון שלו תמונה של הלוגו של חמאס ודחף לי את זה לפנים", סיפרה. "לקחתי צעד אחורה כדי שלא יפגע בי ואמרתי לו 'אתה חמאס', והוא השיב 'כן, כולנו חמאס'".

חברתה של סתיו ביקשה משוטר שעמד במקום סיוע. השוטר השיב שהוא "מבין אותה, אבל שאין לו אישור לעשות כלום, יש לנו רק הנחייה לשמור רק על המדשאה המערבית. התחבאנו באיזו ספריה, וברגע הראשון ברחנו הביתה. התפללנו שלא יגלו שאנחנו מישראל".

מלחמת חרבות ברזל אוניברסיטת קולומביה חמאס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד