כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חי חיים ראותניים

סגן שר ההגנה הרוסי נעצר באשמת שוחד

סגן השר טימור איבנוב, אחראי על פרויקטים צבאיים גדולים וידוע כאחד שחי באורח חיים מפואר, נעצר אתמול באשמת שחיתות "בקנה מידה גדול"

סגן שר ההגנה הרוסי נעצר באשמת שוחד
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

סגן שר ההגנה הרוסי נעצר באשמת לקיחת שוחד "בקנה מידה גדול", כך הודיעו גורמי אכיפת החוק אתמול.

ההודעה על המעצר נמסרה על ידי ועדת החקירה שחשפה מעט פרטים על מה שהוביל למעצר של טימור איבנוב. הוא מואשם בגין לקיחת שוחד "בהיקף גדול במיוחד", יותר ממיליון רובל, (10,000 דולר).

איבנוב, סגן שר הביטחון מאז 2016, אחראי על פרויקטים צבאיים, כולל בנייה מחדש של העיר מריופול שבמזרח אוקראינה הכבושה, שנחרבה בהתקפות רוסיות זמן קצר לאחר פברואר בפלישה ב-2022.

הוא גם היה אחראי על בניית פארק מחוץ למוסקבה שם הוצבו תערוכות של כלי נשק, הוא זכה בפרס הכבוד למולדת מספר פעמים. ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי איבנוב ידוע כבן טיפוחיו של סרגיי שויגו, שר ההגנה הרוסי מקורב לנשיא ולדימיר פוטין.

ברוסיה דווח על אורח חיים מפואר שאיבנוב ואשתו חיים. חקירה ב-2022 על ידי הקרן למלחמה בשחיתות, ארגון שהוקם על ידי מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, שמת בכלא הרוסי, גילתה כי בני הזוג החזיקו רכב רולס רויס, טבעת בשווי 104,000 דולר ובגדי מעצבים, וכן בית נופש יוקרתי ויאכטות בריביירה הצרפתית.

עוד פרסמה הקרן, כי איבנוב ואשתו, סבטלנה, הודיעו על גירושים מדומים ביוני 2022 כדי שהיא תוכל להמשיך ולטייל ברחבי אירופה גם לאחר שהוטל עליו סנקציות אירופיות.

מלחמת אוקראינה רוסיה הנשיא פוטין סרגיי שויגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד