כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ידיד אמת

לאחר חודשים: סוף סוף ביידן חתם על חבילת הסיוע לישראל

הנשיא ביידן חתם על הצעת חוק לסיוע של 95 מיליארד דולר לישראל, אוקראינה וטייוואן. "תמיכה חיונית לשותפים של אמריקה"

לאחר חודשים: סוף סוף ביידן חתם על חבילת הסיוע לישראל
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

לאחר חודשים של דיונים נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, חתם על חוק להענקת סיוע צבאי בסך 95 מיליארד דולר לישראל, אוקראינה וטייוואן, חוק שעבר בזכות שיתוף פעולה נדיר עם הרפובליקנים בקונגרס.

"זה נותן תמיכה חיונית לשותפותיה של אמריקה כדי שיוכלו להגן על עצמם מפני איומים על הריבונות שלהם", אמר ביידן, והוסיף כי "זרימת הנשק לאוקראינה תתחיל בשעות הקרובות".

חבילת סיוע לישראל היא בסך 14.6 מיליארד דולרים, בהצהרתו אמר הנשיא: "כשבעלות בריתנו חזקות יותר, אנחנו חזקים יותר".

עוד אמר הנשיא: "ההתקפה האיראנית היתה חסרת תקדים. מחויבותי לישראל היא חזקה כברזל. הסיוע ימנע מאיראן להשיג את מטרתה ולפגוע בישראל. חוק הסיוע גם מגדיל משמעותית את הסיוע ההוניטרי לעזה. ונזרים עוד מזון, ציוד רפואי ומים. על ישראל להבטיח שכל הסיוע יכנס לעזה בלי דיחוי. הכל כדי להביא להפסקת אש וליצור תנאים לשלום".

בנוסף ל-14.6מיליארד, ארה"ב תתן עוד ארבעה מיליארד דולרים לאספקת מיירטים מפני טילים. תשעה מיליארד דולרים עבור סיוע הומניטרי לעזה ו-2.5 מיליארד עבור הצבא האמריקני במזרח התיכון.

ביידן גם חתם על הצעת חוק נפרדת הקשורה לנושא פנים אמריקאי, חברת הטכנולוגיה הסינית ByteDance, חייבת למכור את אפליקציית טיקטוק הפופולרית במהלך תשעת החודשים הבאים עד שנה לבעלות אמריקאית, אחרת האפליקציה תיאסר בארה"ב. מחוקקים בארה"ב דרשו את החוק, מאחר ולטענתם סין משתמשת באפליקציה להחדיר מסרים קומניסטיים.

 

ארצות הברית הנשיא ביידן מלחמת חרבות ברזל המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד