כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא השאירו עקבות

כך חוסל חלפן הכספים של חמאס: ארבעים דקות של חקירה ובסוף 9 כדורים

חלפן הכספים מוחמד איברהים סרור, מלבנון, פותה להגיע לווילה לצורך החלפת כספים. הוא נמצא ירוי בוילה מאוחר יותר. המחסלים עזבו את ביירות פחות מ-24 שעות לאחר מכן. בערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל" דווח כי הוא חוסל במבצע של המוסד

כך חוסל חלפן הכספים של חמאס: ארבעים דקות של חקירה ובסוף 9 כדורים
מוחמד סרור צילום: ערוץ איראן אינטרנשיונל

ערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני 'איראן אינטרנשיונל' המשדר מלונדון, חשף היום את פרטי חיסולו של חלפן הכספים מוחמד איברהים סרור, בן ה-57 בלבנון.

לפני שבועיים החלפן נמצא ירוי ללא רוח חיים בעיירה בית מרי ממזרח לביירות. בערוץ דווח כי ישראל מאשימה את האיש בהעברת כספים מאיראן לעזה ולגורמים שמשתפים פעולה עם חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וחיזבאללה.

עבודתו של מוחמד סרור ופעילותו הכלכלית והפוליטית גרמו לחשוד כי הוא חוסל. הוא היה אחד מחלפני הכספים הוותיקים בלבנון שעבד עבור משמרות המהפכה בשלושת העשורים האחרונים. חלק חשוב מהכסף שהרפובליקה האסלאמית נתנה לחיזבאללה ולחמאס עבר באמצעות מר סרור. 

ב-2019, ארצות הברית הטילה עליו סנקציות על העברת כספים מאיראן לגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

גופתו של מוחמד סרור נמצאה, בוילה בכפר בית מרי. משפחתו איבדה איתו קשר יממה לפני כן. סרור פותה להגיע לוילה על ידי אישה שביקשה ממנו לעזור לה  להעביר 14 אלף דולר מעיראק ללבנון כדי שתשלם את שכר הדירה של הווילה בה הוא נמצא ירוי מאוחר יותר.

על פי הדיווח יום לפני מותו האשה ששמה על הדיווח הוא, זינב, התקשרה לביתו, אך ניתקה כשלא ענה לטלפון. כשהתקשרה שוב ענתה בתו של החלפן, והעבירה לו את השיחה. הוא השיב "לא כאן", ובהמשך אף שאל את זינב איך השיגה את מספר הטלפון שלו. האישה שכנעה אותו באמצעות אזכור שם של מכר משותף.

איראן אינטרנשיונלהוילה בכפר מריצילום: איראן אינטרנשיונל

הערוץ דיווח על רגע החטיפה של חלפן הכספים. סרור הלך אל הווילה כשהוא מלווה באחיינו, וזינב דיברה איתו מבעד לדלת. על-פי עדות האחיין, לאישה היה מבטא לבנוני. למחרת היא התקשרה שוב וטענה כי הופקד עבורה כסף נוסף בחשבון, ועל כן היא זקוקה לעזרתו פעם נוספת. הפעם סרור הגיע לבדו, ומחקירות בלבנון עולה כי הטלפונים הסלולריים שלו ושל זינב נותרו כבויים במהלך השהות בווילה.

על פי הדיווח מי ששכר את הווילה היה בעל מבטא סורי אחד מחברי הצוות החיסול שכולם היו לבנונים וסורים. הם עינו וחקרו את סרור במשך ארבעים דקות וירו תשעה כדורים ברגליו, בידיו ובשאר חלקי גופו. מהעדויות שהושגו עולה כי הם אילצו את סרור לתת את סיסמת הטלפון שלו והם הצליחו למצוא את פרטי אנשי הקשר שלו בחמאס ובחיזבאללה. ואז הגיע הירייה האחרונה והבריחה.

איראן אינטרנשיונלהוילה בכפר מריצילום: איראן אינטרנשיונל

לפני שנמלטו, הם שמו את בגדים, כפפות, שני אקדחי גלוק-19 ומשתיק קול במיכלים מלאים במים ואבקת ניקוי כדי למחוק את טביעות האצבע שלהם שלא יוכלו למצוא אותם אפילו דרך DNA.

גופתו של סרור נמצאה חמישה ימים לאחר מכן. 6,500 דולר במזומן נמצאו בגלוי על גופו כדי להבהיר שהמטרה לא הייתה שוד.

העיכוב הזה במציאת גופתו של סרור איפשר למחסלים לברוח. שירות הביון הלבנוני גילה כי זינב ושותפיה עזבו את לבנון פחות מ-24 שעות לאחר ההתנקשות מנמל התעופה של ביירות.

מוחמד סרור ניהל מערכת יחסים קרובה עם חיזבאללה וחמאס בלבנון. משרד האוצר האמריקני סבור כי מאז 2014, כל הכסף שכוח קודס של משמרות המהפכה נתן לחמאס הועבר באמצעות מוחמד סרור.


 

 

לבנון חמאס איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד