כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ארבעה נעצרו

אנרכיה מחוץ למעון ראש הממשלה: זיקוקים ומדורות

לאחר התיעוד שפרסם חמאס מהחטוף הירש גולדברג-פולין, עשרות מפגינים מפרים את הסדר מחוץ לבית ראש הממשלה ברחוב עזה, חלקם שיגרו זיקוקים והבעירו מדורות

אנרכיה מחוץ למעון ראש הממשלה: זיקוקים ומדורות
המחאה סמוך למעון ראש הממשלה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כוחות משטרה פועלים (רביעי) באזור כיכר פריז בירושלים ובסמוך, להשבת הסדר הציבורי, לאחר שמפגינים החלו בשעות הערב המוקדמות להפר את הסדר תוך הבערת אש, הפיכת פחי אשפה וגדרות על נתיבי הנסיעה ברחוב, שיגרו זיקוקין ופצצות תאורה לאוויר וחלקן נפלו באזורי מגורים. 

כוחות משטרה ומג"ב רבים שהוזעקו למקום, פעלו להדיפת המתפרעים שלא נשמעו להנחיות השוטרים, חלקם אף נקטו אלימות כלפי שוטרים והתנגדות להרחקתם. 

במהלך הפרות הסדר, צעדו רבים מהם לכיוון רחוב בן צבי ובצלאל, תוך פגיעה במרקם חיים ושיבוש תנועת כלי רכב באזור. בשל כך, פעלה המשטרה תוך שימוש באמצעים לפיזורם. 

בהמשך, התרכזו מפרי הסדר ברחוב קינג ג'ורג׳ סמוך לכיכר פריז ולאחר שניתנה על ידי קצין משטרה הוראת פיזור בגין מעשיהם, החלו כוחות המשטרה ומג"ב הרבים להדיפתם ופיזורם מהמקום תוך שימוש באמצעים. 

בשעה זאת, נותרו עשרות מפגינים על המדרכות וכוחות המשטרה שבמקום מאבטחים את המשך מחאתם. 

עד כה נעצרו במהלך הערב 4 חשודים שהועברו לחקירה בגין הבערת אש והפרת הסדר.

"משטרת ישראל מאפשרת את חופש המחאה כחוק, אך לא תאפשר את סיכונם של אזרחים וכוחות המשטרה על ידי קומץ פורעי חוק תוך שימוש מסכן באמצעים פירוטכניים ואש במהלך מחאה. נפעל במקרים אלו באמצעים והכלים שברשותנו נגד אותם פורעים, מעצרם וחקירתם על מעשיהם". נמסר מהמשטרה.

בתיעודים ברשת נראה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר יוצא מבניין סמוך למקום המחאה, תחת אבטחה כבידה של עשרות שוטרים, כשמסביב ההמון הזועם מנסה להתקרב אליו וקורא לעברו קריאות גנאי בוטות וחמורות. 

יו"ר מפלגת 'נעם', סגן השר ח"כ אבי מעוז הגיב להתפרעות האלימה מחוץ לביתו של ראש הממשלה נתניהו: "אם היועצת המשפטית לממשלה, ראש השב"כ והמפכ"ל לא מסוגלים להתמודד עם החתרנות הפנימית המאיימת על הדמוקרטיה, הגיעה העת שיפנו את מקומם".

 

מחאה רחוב עזה מעון ראש הממשלה הפגנות חטופים הירש גולדברג פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד