כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"האנטישמיות הפכה לנורמה"

רעול פנים ניפץ את חלונות בית הכנסת עם פטיש

רעול פנים ניפץ עם פטיש את חלונות כניסת בית הכנסת של קהילת שערי תורה בטורונטו קנדה. "האנטישמיות כבר הפכה לנורמה בקנדה, והדבר מפחיד"

רעול פנים ניפץ את חלונות בית הכנסת עם פטיש
חלון מנופץ בקהילת שערי תורה צילום: CanadianFSWC

רעול פנים ניפץ ביום שישי האחרון את חלונות בית הכנסת קהילת שערי תורה בטורונטו קנדה. חמישה חלונות נופצו סך הכל בבית הכנסת בצפון העיר, האירוע התרחש קצת אחרי השעה 3 לפנות בוקר.

תיעוד הוונדליזם פורסם ברשתות החברתיות על ידי הארגון היהודי בני ברית קנדה. בהודעתם ציינן הארגון כי "האנטישמיות כבר הפכה לנורמה בקנדה, והדבר מפחיד".

משטרת טורונטו חוקרת את האירוע כפשע שנאה. הארגון דיווח כי רעול פנים ניפץ את חלונות בית הכנסת בפטיש, התיעוד ממצלמות האבטחה הועבר למשטרה.

זוהי ההתקפה הראשונה מסוג זה על בית כנסת בטורונטו מאז פיגועי חמאס ב-7 באוקטובר ובעקבותיה המלחמה בעזה, התקיפה הגיעה על רקע דיווחים בחודשים האחרונים שלל תקריות אנטישמיות בעיר.

לדברי מנכ"ל בית הכנסת, מייקל גילמור ששוחח עם התקשורת המקומית: "זאת תחושת עצב שהקהילה תצטרך להתמודד עם זה, אנשים מגיעים לבית הכנסת והם צריכים לראות את זה".

גילמור אומר שאין ספק שהמתקפה הייתה פשע שנאה: "המציאות של המצב היא שהיינו קורבן לפשע אנטישמי ואנחנו לא הראשונים, אנחנו בהחלט לא הולכים להיות האחרונים". 

הוא סיפר כי החשוד לא ניסה להיכנס לבניין. "זה נראה היה רק ​​ונדליזם, והרס מכוון", אמר גילמור.

אנטישמיות בית כנסת טורונטו קנדה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד